18.11.2018 19:33:37
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
· RNLI Alice Upjohn
· Palm Beach jet båd
· Riva Aquarama tegnin...
Mest aktive emner
· B20 - 12 fods spe... [27]
· Skal vi lukke sid... [13]
Besøgende
· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
Admin< 5 minutter
servicechefen07:38:40
immertreu20:27:49
madsen65 1 dag
michaelbm 1 dag
SHR 2 dage
Allan M 2 dage
Bamsefar 3 dage
Jannie 5 dage
Thomas41 6 dage
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
 Udskriv debat
Palm Beach jet båd
tica
Jeg har flere gang kigget på Palm Beach fra Billing Boats når jeg var forbi modelskibet.dk men ikke fået taget mig sammen til at spørge til prisen. Det fik jeg nu en gang gjort og et stk kom med hjem.
Det er et et meget simpelt byggesæt hvor byggevejledningen er tryk på bagsiden af emballagen.

Det er et Kehr 28mm jetdrev der følger med og den er forberedt til en speed 700type motor.

Jeg har så indkøbt en adaptor så jeg kan montere en BL Roxxy 3656-06 1800KV. Som efter første badekars test blev udstyret med en kølespiral og den 80A ESC jeg havde liggende blev ændret til en 120A vandkølet Aquastar pga varmen.

Vandkølingen tages direkte fra jetdyssen.

Indtil nu er det eneste øf jeg har er omkring styrer løsningen den BB anbefaler er for ringe og umiddelbart så har jeg valgt en for stiv løsning (tynd pianowire i rør beregnet til fly) men lad os nu se når den komme ud hvor der er plads til at styre.
tica tilknyttede følgende billede:billeder:
palm_beach_0.jpg palm_beach_1.jpg palm_beach_2.jpg palm_beach_3.jpg palm_beach_4.jpg palm_beach_5.jpg palm_beach_6.jpg palm_beach_7.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Og lidt flere, er i gang med at montere batteri plader før jeg samler de 2 dele.
palm_beach_9.jpg palm_beach_10.jpg palm_beach_11.jpg palm_beach_12.jpg palm_beach_13.jpg palm_beach_8.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

michaelbm
Skal du sejle med 3S ?
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
tica
Ja da det giver ubelastet ca 21k omdr. /12V og de fleste snakker om ca 18K omdr er optimalt, så må vi se om den skal have vinger på ;-)
Mvh
Carsten

tica
Når har helt glemt at nævne at den har været på sin første tur på vandet, det var på Egeskov træffet.

Der skal prøves lidt med placering af batterierne da den enten ikke får vand ind eller den hopper. Det prøver vi i dag. Tager også min GPS logger med.

Vandkølingen er heller ikke optimalt så jeg skal have fundet en Silikone kappe der passer til motoren.

Den er meget gul og der fulgte overførings mærker med men de er færdig, sandsynligvis fordi de har ligget længe men hvem ved. Så pt ingen pynt.

Batterierne er et par 3S Lipo 3700mAh.
palm_beach_15.jpg palm_beach_14.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så fik den en god tur på vandet.

GPS logger siger maks hastighed var 26Km/t

YouTube Video
palm_beach_29.jpg palm_beach_28.jpg palm_beach_46.jpg palm_beach_45.jpg palm_beach_36.jpg palm_beach_34.jpg palm_beach_21.jpg

Redigeret af Admin d. 04.11.2018 18:04:19
Mvh
Carsten

skj13
Det var lidt af en racer, kommer den til at sejle endnu hurtigere når du får den trimmet lidt????.
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

tica
Den går kun 2/3 gas på videoen, Anne-Marie havde svært ved at fange den ved fuld gas. Og tror ikke der er meget mere fart i den, jetdrevet er allered presset med lidt rigeligt omdrejninger.
Mvh
Carsten

Allan M
Kan den virkelig nå max hastighed i den lille sø?
If you havent grown up by age 50 You don´t have to

www.allanmou.dk
tica
Umiddelbart så var der ikke forskel når jeg sejlede fra havnen mod venstre og fra den nye bro længerene ned og så mod venstre, begge klokkede ud lige omkring 26km/t på GPS loggeren (sat til at logge pr. sekund.)
Mvh
Carsten

tica
Så er der indkøbt en ny impeller fra Protean Design, den skal så monteres i løbet af den næste ug og så skal der testes.

Som det ses af billedet så er der 3 blade i forhold til den original med 2 samt der er noget mere stigning på bladene. Det kræver så også en motor med mere moment men mon ikke den "lille" motor der er monteret kan klare det Smile
tica tilknyttede følgende billede:billede:
palm_beach_54.jpg

Mvh
Carsten

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
10,434,910 Unikke besøg