24.09.2018 23:00:24
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· Fartregulator ? idee...
· Coast Guard Thor fra...
· Nordic
· Projekt Rivermann fr...
· RC modelskibs-stævn...
Mest aktive emner
· Fartregulator ? i... [0]
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 543
· Nyeste bruger: Ulf
Sidste Brugere Online
Allan M00:26:38
immertreu 1 dag
Fynboen 3 dage
Hojstrand 4 dage
Admin 6 dage
tica 1 uge
madsen65 1 uge
Axel 1 uge
Egon 1 uge
Michael1 2 uger
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
 Udskriv debat
Bygning af "PBR"
tica
Den lurede jeg også på men gik efter den nemme løsning (og billigste) og et drev ville være mere end rigeligt til den lille båd.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Når projektet er fundet frem igen og nu skal den gøres færdig Smile

Inden det blev sat på hylden havde skroget fået en gang grunder og den skal nu slibes ned og have en gang mere.

Der skal leges med messingtråd til overdækningen og mandskabet skal males.
tica tilknyttede følgende billede:billeder:
pbr44.jpg

pbr43.jpg

Redigeret af tica d. 30.12.2017 10:19:52
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Lidt er der sket, jeg har haft store udfordringer med min airbrush og Valejo maling, troede at det var malingen der drille men det er så min airbrush der ikke vil lege med, det er en MAX DH-125 med en 0,5mm dysse som burde være fin til større opgaver men den "slammer" hurtigt til, umiddelbart så kommer der ikke luft nok igennem den men nu er den lagt lidt væk og min Badger 150 er fundet frem igen.
tica tilknyttede følgende billede:billede:
pbr45.jpg

Mvh
Carsten

tica
Inden jeg skulle til at arbejde med overbygningen skulle skroget lige have en gang klar lak så malingen ikke blev beskadiget.

Jeg har i flere år brugt en kombination af Valejo grunder og matte farver sluttet af med en klar lak beregnet til at beskytte tørrered blomster da den hverken er mat eller blank og kun giver lidt mørkere toning af malingen.

Og s... så krakelerede maling ski Angry

Jeg lakerede først selve skroget og en uge senere dækket og det er kun dækket der er krakeleret fatter det ikke, grunder samt både den "røde" og Olive drape er fra samme flasker og det er den samme dåse lak jeg har brugt.

Men nu må jeg så slibe ned og grunde + male igen æv.
pbr46.jpg

pbr47.jpg

Mvh
Carsten

tica
Nå efter lidt slibning, fik den en gang frisk maling og en gang lak, det næste projekt er at få lavet stængerne til overdækningen, det bliver i 1mm messing da de medfølgende whitemetal dele bare er noget ....
pbr51.jpg

pbr50.jpg

pbr49.jpg

pbr48.jpg

Mvh
Carsten

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
10,235,883 Unikke besøg