18.11.2018 19:27:36
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
· RNLI Alice Upjohn
· Palm Beach jet båd
· Riva Aquarama tegnin...
Mest aktive emner
· B20 - 12 fods spe... [27]
· Skal vi lukke sid... [13]
Besøgende
· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
servicechefen07:32:39
immertreu20:21:48
Admin 1 dag
madsen65 1 dag
michaelbm 1 dag
SHR 2 dage
Allan M 2 dage
Bamsefar 3 dage
Jannie 5 dage
Thomas41 6 dage
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
 Udskriv debat
RNLI Alice Upjohn
SHR
På et tidspunkt skal skibet jo i vandet og afbalanceres. For at få ballasten så langt ned som muligt, har jeg lavet nogle aftryk af bunden i ler.
De skal så senere bruges til, at lave støbeformene i gips hvor i jeg smelter bly.

HUSK, at blyet afgiver giftige dampe ved smeltning.

HUSK, gør det uden for og brug maske og hansker.
SHR tilknyttede følgende billede:billeder:
afstbning_4.jpg afstbning_3.jpg afstbning_2.jpg afstbning_1.jpg

Axel
Godmorgen,

Jeg valgte ballast til beton på en model af min, den lyse cruiser. For det havde jeg lavet støbeformene ifølge skrogformen. Samlet set var det 2,8 kg ballast. Det ville være et alternativ, forslag til at lede.

Mvh
Axel

michaelbm
Hvis ballast ikke kun placeres på kølen, men også i siderne, så bliver skibet mere stabilt og ruller dermed ikke så nemt.
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
Axel
Jeg er også enig, her er ballasten fra en krydser. Det ligger under CWL. Siden han var flad, tjente han stadig som transportør for teknologien.
En del af vægten / Ballsat Jeg har igen figurativt placeret.
Axel tilknyttede følgende billede:billeder:
pict0002_4.jpg pict0003_3.jpg pict0004.jpg

SHR
michaelbm skrev:

Hvis ballast ikke kun placeres på kølen, men også i siderne, så bliver skibet mere stabilt og ruller dermed ikke så nemt.

Hej Michael

Tak for tippet

Udover ballasten i kølen, kommer der også to accuer der bliver placeret lidt højere.

SHR
Så er der sket lidt siden sidst, dog ikke så meget.
Rednings bælterne er nu blevet færdige, som jeg vil have dem.
Den støbte bevikling blev fjerner inden maling med rød og hvid, da malingen var tør, kom den nye bevikling på.
For at sikre, at den løse ende af tovet (som skal rinkes op på holderen), ikke skulle blive stiv af lakken når kransen og beviklingen fik en gang satin spray, blev de gemt i et sugerør, det virkede efter hensigten, så nu ligger de klar til montering.
Håber billederne taler for sig selv.
Forsat god sommer.
thumb_img_8273_1024.jpg thumb_img_8270_1024.jpg thumb_img_8269_1024.jpg

SHR
Så blev støbeformene til ballasten klar.
Efter gipsen var hærdet nogenlunde af, blev leret fjernet medens det stadig var lidt fugtigt det er det nemmeste (leret optog fugt fra gipsen),.
Nu skal gipsen så gennemhærde, for al vand skal ud, ellers risikerer man at formen springer.
HUSK, blyet afgiver giftige dampe ved smeltning.
HUSK, gør det udenfor og brug maske og hansker.
thumb_img_8356_1024.jpg thumb_img_8354_1024.jpg thumb_img_8353_1024.jpg thumb_img_8352_1024.jpg

SHR
Hej igen

Så er der sket lidt mere på redningsskibet.

Iflg. tegningen, skal servoen til roret sidde i en kasse godt gemt under agterdækket.
Det er en løsning som jeg på ingen måde er vild med, jeg har aldrig (muret en servo inde), der skal altid være mulighed for et serviceeftersyn, eller et skift.

Så der måtte tænkes nyt.
Resultatet blev, at jeg bibeholdt kassen, men udskiftede bagstykket og tilpassede det så servoen blev fastholdt og bagstykket kunne skrues af og på (manglet lige at finde to messing skruer). Ligeledes sørgede jeg for, at servo ledningen kunne komme fri af kassen.
Der blev brugt masser af Tesa malertape, inden jeg var tilfreds og der kunne limes.
For at sikre, at det hele blev limet i den rette vinkel, brugte jeg en stump alu. vinkelskinne.
Skinnen er indvendig beklædt med tape, derved forhindrer man at emnerne sætter sig fast, uanset om der er vandfast lim eller epoxy.
Nu mangler jeg blot, at lakere kassen med vandfast gulvlak fra Trip Trap.

Billedernes kvalitet er ikke optimale, men jeg håber de kan tale lidt for sig selv.
Jeg håber også, de kommer i den rigtige rækkefølge, har tidligere haft lidt udfordring med det.
6_3.jpg 5_1.jpg 4_3.jpg 3_1.jpg 2_6.jpg 1_6.jpg

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
10,434,897 Unikke besøg