17.07.2018 09:34:30
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· RC modelskibs-stævn...
· RNLI Alice Upjohn
· Schiffsmodelltreffen...
· Modelltreffen Crimmi...
· Venskabs træf / st...
Mest aktive emner
· RC modelskibs-st... [2]
Besøgende
· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 538
· Nyeste bruger: ChristianW
Sidste Brugere Online
immertreu11:11:01
Holger13:31:04
madsen6515:06:57
Lars Bak 1 dag
tica 2 dage
Angelo 2 dage
ChristianW 5 dage
servicechefen 1 uge
SHR 1 uge
Axel 1 uge
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
 Udskriv debat
"Vivace" som havne politi
tica
Det engelske modelbåds blad "Model Boats" har i mange år inkluderet gratis byggetegninger, og en af de hyppige designer er Glynn Guest (GG). Han bygger typisk i balsa træ og rispapir / dope som forstærkning lidt som modelflyverne brugte i de gode gamle dage. Det er ikke skalmodeller der kommer ud af de tegninger men det er en god og billig måde at bygge en model på.

Da jeg ved et tilfælde faldt over en facebook gruppe ved navn "The Glynn Guest Appreciation Society" kom jeg til at tænke på en tegning af en båd hvor GG havde brugt et jet drev som det der sider i min NQD jet båd http://www.skalam...ad_id=1552, og dem har jeg et par ekstra af liggende så hvorfor ikke lige starte et lille hurtigt byg af den ?

For første gang vil jeg ikke bruge balsa cement som lim men en UHU vandfast trælim.

Motor og batteri setup bliver som NQD'en dvs. en BL Turnigy 3800KV 2627 og Lipo batterier.
tica tilknyttede følgende billede:billeder:
vivace2.jpg

vivace3.jpg

vivace4.jpg

vivace8.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Og der hygges lidt med balsatræ og X-finer.

Motorrum klar og skroget færdig samt fået en gang spartel.
vivace16.jpg

vivace15.jpg

vivace13.jpg

vivace12.jpg

vivace10.jpg

vivace17.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Så er skroget slebet færdigt og vægten landede på 144g.

Næste step er en nylon strømpe og epoxy.
vivace21.jpg

vivace22.jpg

vivace23.jpg

Mvh
Carsten

tica
Vægten røg op på hele 204g efter nylonstrømpe og epoxy uhada da

Sprayrails har ligget i blød og er nu monteret midlertidigt med massere af elastikker og nåle, håber de kan limes i morgen.

Overbygningen er så småt påbegyndt men skal lige have rettet hullet i skroget til og monteret en ramme omkring hullet, før der kan laves mere på overbygningen.
vivace24.jpg

vivace25.jpg

vivace26.jpg

Mvh
Carsten

tica
Og der er sket lidt mere på værftet, spray-rail er limet og overbygningen er ved at være færdig.

Jeg er ikke så god til at holde kniven lige når jeg skær tyk balsa så måtte lave en ny "bund" til overbygningen da inddækningen på skroget hældet lidt udad. Ellers er der bare brugt lidt balsa rester fra lageret.

Håber den er klar nok til svømmehals test den 7 april.
vivace26_1.jpg

vivace27.jpg

vivace29.jpg

vivace30.jpg

vivace31.jpg

vivace32.jpg

Mvh
Carsten

tica
Og efter 3 gange Glatfix poren filler og 2 lag Filler / grunder.
tica tilknyttede følgende billede:billede:
vivace33.jpg

Mvh
Carsten

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
9,996,708 Unikke besøg