18.11.2018 20:02:29
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
· RNLI Alice Upjohn
· Palm Beach jet båd
· Riva Aquarama tegnin...
Mest aktive emner
· B20 - 12 fods spe... [27]
· Skal vi lukke sid... [13]
Besøgende
· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
Admin00:33:44
servicechefen08:07:32
immertreu20:56:41
madsen65 1 dag
michaelbm 1 dag
SHR 2 dage
Allan M 2 dage
Bamsefar 3 dage
Jannie 5 dage
Thomas41 6 dage
Se indlæg
 Udskriv debat
Skal vi lukke siden ?
Admin
Hej alle

one.com som hoster skalamodelskibe.dk har meddelt at de stopper med at supportere den type database som siden er baseret på, og den software som benyttes kan ikke opdateres til den nye version Angry

Jeg har de sidste uger forsøgt at flytte siden over i en anden platform kaldet SMF (Simple Machines Forum) uden den store succes zipit

Jeg har derfor følgende valg.

1: Lukke siden ned og det var det, alt indhold ryger på de evige bit marker.
2: Skifte til en rå og ny platform uden indholdet fra denne side
3: Forsøge at få det hele flyttet over i nyt forum, det vil jo være ideelt men jeg har så brug for nogen der kan hjælpe med det.

Nu er der jo ikke den store trafik på siden og minimalt med indlæg, nogen vil sige at det hele foregår på FB men der er der heller ikke den store mængde af bygge indlæg, så hvad er fremtiden for modelbåds byggerne ???

Så jeg går lidt i tænke tanke for at se hvad jeg skal kaste min energi efter, denne side eller bare at bygge hjemme i mit eget værft uden at dele noget !

PS: Jeg har pt opgraderet mit abonnement så der er mulighed for at brugerne kan lægge større billeder ind end det er muligt nu. SÅ på den måde er det åbnet op for at det er nemmere at poste billeder.

Men hvad siger brugerne ????

Mvh
Admin
Admin og Webmaster

Thomas41
Kære Admin,
Ja, det er selvfølgelig trist at det skal være teknologien der gør, at siden må lukke.
Jeg må dog erkende, at mine egne indspark til siden har været stærkt begrænset.

Dog vil jeg tillade mig at komme med et forslag. I forbindelse med Kulturnatten i København i oktober i år, besøgte jeg Orlogsmuseets Modelbyggerlaug ude på Holmen. En flok herlige gamle nisser, der byggede løs på diverse skibe og installationer! Måske man kunne koble sig på deres hjemmeside? De har både formand og aktive medlemmer, og vil helt sikkert tage i mod andre modelbyggere med kyshånd. (Jeg selv var ved at blive shanghai'et!!)

mvh
Thomas 41 (Skoleskibsnummer - ikke alder - desværre)

michaelbm
Hej Admin

Som du skriver, så foregår meget på Facebook - desværre. Facebook er for mange en nem løsning, men Facebook har absolut sine ulemper (læs blot medierne gennem de sidste mange måneder).

En væsentlig ulempe ved Facebook er, at bliver der lagt et indlæg på siden/gruppen, der overtræder Facebooks retningslinjer (bevidst eller ved et uheld), så lukker Facebook siden/gruppen øjeblikkeligt og alt forsvinder.

Jeg er derfor varm tilhænger af, at et forum som dette har sin helt egen hjemmeside, hvor der er en fornuftig admin som styrer tingene.

SMF bruger jeg i andre sammenhænge som almindelig bruger, og mit indtryk er, at det fungerer fint.

Jeg håber derfor, at du vil tage dig tiden til at etablere SMF. Ja, det er ærgerligt, at indlæggene ikke kommer med over, men forummet er vigtigt.

Har du kigget her?
http://download.s...=phpfusion
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
Admin
Hej Michael

langt hen af vejen er vi ikke uenige, og jeg har fået nogle privat beskeder fra folk som også udtrykker at de vil være kede af det hvis siden lukkes.

Jeg kender SMF da jeg er bruger og admin på en anden side der drives på den platform (ikke modelskibs relateret) og jeg har flere gange forsøgt at bruge de tilgængelige converter programmer uden held, men heldigvis så er der hjælp at hente i deres forum så forsøger lidt mere.

Jeg har fra anden side fundet en muligt midlertidig løsning så siden kan køre videre med en gamle PHP base men det koster lidt og vil kræve noget tid fra min side, og du ved jo at en farter en del rundt i verden, så det er en balance !

Det jeg er mest ærgerlig over er at der ikke kommer mange indlæg i dette fora men samtidig ser man ikke mange indlæg på FB så der er ikke den store reklame for vores hobby og vi har brug for nye unge der gider at bygge modelbåde ellers vil vores klubber langsomt dø ud.

Jeg kigger videre på en løsning og så ser vi hvor vi lander Smile
Admin og Webmaster

Admin
Thomas41 skrev:

Kære Admin,
Ja, det er selvfølgelig trist at det skal være teknologien der gør, at siden må lukke.
Jeg må dog erkende, at mine egne indspark til siden har været stærkt begrænset.

Dog vil jeg tillade mig at komme med et forslag. I forbindelse med Kulturnatten i København i oktober i år, besøgte jeg Orlogsmuseets Modelbyggerlaug ude på Holmen. En flok herlige gamle nisser, der byggede løs på diverse skibe og installationer! Måske man kunne koble sig på deres hjemmeside? De har både formand og aktive medlemmer, og vil helt sikkert tage i mod andre modelbyggere med kyshånd. (Jeg selv var ved at blive shanghai'et!!)

mvh
Thomas 41 (Skoleskibsnummer - ikke alder - desværre)

Hej Thomas

Kender godt Orlogsmuseets Modelbyggerlaug og ingen tvivl om at de brænder for det, men deres interesse område er måske lidt snævert i forhold til formålet med denne side, dette er på ingen måde ment negativt, jeg er selv interesseret i bygning af orlogsskibe men også div. sjove og anderledes modeller som er noget uden for OM's formål.

Jeg kigger lidt mere på de mulige løsninger og så ser vi hvor vi lander.

Mvh
Admin
Admin og Webmaster

Jannie
Hvor vil det være trist hvis siden og al den viden og inspiration der ligger her forsvinder.
Fordelen ved et forum er at det er søgbart og sorteret i emner. Facebook er flygtigt. I morgen er ens opslag ude af folks nyhedsfeed og alt er glemt. Groft sagt.
Så jeg håber siden bliver bevaret som et aktivt forum, også selvom det ikke er særlig aktivt længere ;-) Alternativt så har jeg andre steder set at man kan gemme et forum som en form for statisk hjemmeside. Man kan således stadig søge på emner og se hvad der har været skrevet engang, man kan blot ikke længere kommentere og oprette nye tråde.

Admin
Tak for indput Cool

Jeg arbejder på at få det til at virke og der er fremskridt pt.

Dog kan man ikke logge på det nye site og der er ikke nogen emne i de enkelte fora.

Men knokler da på
Admin og Webmaster

SHR
Hej admin og webmaster

Lad os slå en ting fast med det samme, FB kan ikke bruges til noget fornuftigt. Mange tror, at FB er det nye Sort, hvilket er sørgeligt.

Vi modelbyggere, har brug for et forum hvor vi kan finde inspiration og udveksle bygge erfaringer m.m.

Der er sikkert mange (håber jeg), der gerne vil skrive lidt om det de bygger på, men de holder sig tilbage, da de tror det er vanskeligt at starte med at skrive på et Forum.

Tror det vil være en rigtig god ide hvis der er en kort opstarts introduktion.

Håber virkeligt, at siden Skalamodelskibe fortsætter.

Mvh
Steen

Admin
Dagens status

Det er lykkedes at får det konverteret det meste, desværre så mangler alle billeder i alle tråde Shock det er muligt at kigge her http://skalamodel.../nytforum/ Men skriv ikke noget i dette fora da det med stor sandsynlighed bliver slettet igen

Det er godt at det sker parallelt men tiden løber ud har kun til den 29 Nov.

Jeg prøver med et sæt friske filer i aften.

Mvh
Admin
Admin og Webmaster

immertreu
Hej Carsten
Det ser fint ud sikkert stort arbejde
Held og lykke håber det vil lykkes for dig og vores skyld
Bent Immertreu

servicechefen
Et stort skulderklap til dig Carsten, med det store arbejde du er i gang med!

Træls med de forandringer vi hele tiden udsættes for, så som opdateringer til pc og smartphone, som man ikke kan afvise.. Og tit er til det værre, synes jeg!

Trist at billederne ikke kan følge med over til den nye side, da de tit fortæller mere end ord, når detaljer skal forklares. Men måske vi hver især kan lægge billeder på vores indlæg senere?

Jeg håber det lykkes at beholde forummet, men må personlig indrømme, jeg ikke har været så flittig med indlæg i snart 2 år. Har været igennem en flytning, kommet i nyt job, og brugt meget tid på udstilling, opvisninger og mesterskaber med mine modeller, og ikke rigtig kommet i gang med nybyggeri. Blot holdt de 23 modeller sejlende med smårep. og forbedringer hvert sommerhalvår.

God arbejdslyst Carsten!

michaelbm
Hej Carsten

Det ser godt ud med det nye forum Smile

Fortsæt endelig!
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
Admin
Hej alle

Jeg har kastet håndklædet i ringen og bedt om hjælp udefra, det koster lidt men det er jeg parat på at ofre (mindre rødvin og god whisky de næste måneder zipit )

Jeg kan også konstatere at one.com har lavet en eller anden form for spærring for at få tilsendt et link hvis man har mistet / glemt sit password.

Så hvis der er nogen der ikke kan logge ind og har brug for et frisk password så send en mail til admin på skalamodelskibe@mail.dk og skriv dit bruger navn og den email som du mener du har brugt ved registrering så kommer der et frisk et til dig

Mvh
Admin aka Carsten
Admin og Webmaster

servicechefen
Admin skrev:

Hej alle

Jeg har kastet håndklædet i ringen og bedt om hjælp udefra, det koster lidt men det er jeg parat på at ofre (mindre rødvin og god whisky de næste måneder zipit )

Jeg kan også konstatere at one.com har lavet en eller anden form for spærring for at få tilsendt et link hvis man har mistet / glemt sit password.

Så hvis der er nogen der ikke kan logge ind og har brug for et frisk password så send en mail til admin på skalamodelskibe@mail.dk og skriv dit bruger navn og den email som du mener du har brugt ved registrering så kommer der et frisk et til dig

Mvh
Admin aka Carsten

Hej Carsten.

Jeg synes ikke det er rimelig, at du alene punger ud af dine private midler, for at alle vi andre kan nyde godt af en ny side!

Jeg håber der er flere der er med på en form for indsamling, så vi er flere til at betale udgifterne - det kan nok ikke blive mange kroner til hver?

Mvh. Christian

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
10,434,963 Unikke besøg