Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 skalamodelskibe - Debatforum: Bygningen af Bluenose II
17.11.2019 05:36:18
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· Så er det næsten slut
· OBS !!!! Skriv ikke ...
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
· RNLI Alice Upjohn
Mest aktive emner
Ingen emner oprettet
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
Bamsefar 1 uge
tica 1 uge
madsen65 2 uger
SV 3 uger
Admin38 uger
Axel39 uger
Hojstrand40 uger
BrianJ42 uger
johnny hansen42 uger
Angelo43 uger
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
 Udskriv debat
Bygningen af Bluenose II
tica
På vegne af Værfts master Anne-Marie og som, nogen allerede ved, også er min kone. Dette er hendes første modelskib så der har været en del "rådgivning på sidelinjen gennem byggeriet)
tica tilknyttede følgende billede:billede:
annemariep.jpg

Redigeret af tica d. 13.11.2011 18:04:09

tica
Desværre så er der ikke fotos fra den første del af byggeriet, men dette byggesæt består af 2 halve skrog som så limes sammen, der opstod så også den første fejl da byggebeskrivelsen ikke var optimal for en første gangs bygger, stævn området skulle have været slebet ned således at listerne dækkede helt, måske lidt svært at beskrive.
bluenose_back_1.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Her er stævn området så bygget op ved at montere et par lister og slibe dem til så stævnen er "skrap"
bluenose_front_1.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Maling af skroget, der benyttes Vallejo vandbaseret maling incl. grunder.
bluenose_paint.jpg

Redigeret af tica d. 13.11.2011 17:52:35
Mvh
Carsten

tica
Så får skroget en gang klar lak så det er beskyttet før næste opgave som er rigningen.
bluenose_lak.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så er masterne sat på og de første rignings tråde er trukket.
bluenose_rig_1.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så er alle tråde trykket, næste skridt er montering af sejl.
bluenose_rig_3.jpg

Mvh
Carsten

tica
En ting som jeg fandt svært, var at få trukket tråden gennem alle de små jomfruer og blokke og jeg fandt at det bedste værktøj var en "nåle tråder" fra sykassen :-)
bluenose_rig_4.jpg

Mvh
Carsten

tica
De fleste sejl er nu monteret. Det tager sin tid at sy dem på beslagene.
bluenose_sejl_1.jpg

Mvh
Carsten

Anne-Marie
Så er det næsten færdigt :-)
Anne-Marie tilknyttede følgende billede:billede:
bluenose_sejl_2.jpg

peter
Hej Annemarie og Tica
Det ser flot ud, jeg er også i gang med Bluenose. og har et spørgsmål til jer, jeg kan ikke få de 5 mm lister til at sidde helt tæt, som siden er bygget op af, har i spartlet det ud for at det bliver tæt og pænt, og hvad har i brugt til at spartle med ?
MVH. Peter.bye

Anne-Marie
Hej Peter
Tak skal du have :-)
Listerne der skal danne skroget har jeg slebet i smig så de kan sidde pænt og tæt. Især i stævnen er der mange der skal slibes "i en spids". Jeg har spartlet med Polyfilla's Snickeri-spackel (snedker-spartel).
God fornøjelse med sliberiet tup
Mvh. Anne-Marie

peter
hej Anne marie
Tusind tak, jeg prøver.
MVH. PeterWink

PeterM-J
Hej - ny bygger og ny på forum.
Jeg har gang i at bygge en Bluenose II, 1/100 fra Billing.
Kan kun tilslutte mig alle kommentarer vedr. den mangelfulde anvisning der følger med.
Endnu mere overraskende finder jeg ud af, at modellen IKKE har skruer og aksler ??
Bluenose II blev apteret anderledes end den oprindelige, da den jo ikke skulle benyttes til fiskeri men derimod sejle med "turister" og blev desuden udstyret med 2 dieselmotorer..

Er der nogen herinde, som ligger inde med billeder eller beskrivelser af Bluenose II, som den blev bygget?
Redigeret af PeterM-J d. 21.01.2015 22:26:03

tica
Det er svært at finde billeder af skroget med skrueaksler monteret, jeg fandt en video af søsætning efter renovering men der er ingen tegn på nogen aksler ?

Der står en model hos modelskibet hvor der er monteret aksler tror det er fra Artesania da de har et byggesæt hvor de er med.
med_skrue.jpg

Redigeret af tica d. 25.01.2015 11:14:14
Mvh
Carsten

PeterM-J
Tak for respons :-)

Tror jeg i min søgning nok har set et billede af denne model (vidste ikke det var Artesania), men måske det nærmeste jeg kommer noget med skruerne Smile

Jeg har til gengæld fundet en del gode billeder på http://novascotia.ca/archives/virtual/bluenose/archives.asp?ID=218&Page=200400014&Language=

Anne-Marie
Så er Bluenose så færdig som den bliver. Beskyttet mod støv og katte.
Anne-Marie tilknyttede følgende billede:billede:
bluenose_done.jpg

Max
Rigtig flot model tup

Skal selv i gang med denne model på et tidspunkt som
jeg har liggende som kit fra Artesania.

Max//

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?