Forfatter Emne: Erfaring og tips til brugen af Vallejo maling  (Læst 2472 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Erfaring og tips til brugen af Vallejo maling
« Dato: December 29, 2012, 15:32:25 15:32* »
Da min tråd omkring renovering af Neptup er gået lidt i malingens tegn så har jeg kopieret de råd der er skrevet i den og lagt den i en selvstændig tråd.

Alle der har gode råde og spørgsmål til brugen af Vallejo maling er velkommen til at skriver her :-)
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Erfaring og tips til brugen af Vallejo maling
« Svar #1 Dato: December 29, 2012, 15:34:47 15:34* »
michaelbm skrev:

Jeg har malet (med airbrush) min Graupner MICRO MAGIC med Vallejo Premium RC-Color:

1. Vådslibning på ABS-skroget med korn 1000
2. Et lag primer, hvid farve
3. Et lag Candy-Rød. Tørretid 24 timer
4. Et lag Candy-Rød. Tørretidtid 24 timer
5. Meget forsigtig vådslibning med korn 1200
6. Et lag Candy-Rød. Tørretidtid 24 timer
7. Et lag Gloss Varnish (klar lak). Tørretid 24 timer
8. Et lag Gloss Varnish (klar lak). Tørretid 24 timer

Som fortynder er der brugt Vallejo Premium Reducer, og der er tilsat et par dråber Vallejo Premium Retarder til hver portion maling (for at ændre tørretiden fra 4-6 minutter til 10-12 minutter).

Og der har absolut ikke været nogen problemer. Selv når sejlbåden har ligget nogle timer i vandet, preller vandet blot af, når den tages op. Ingen misfarvninger.

Det eneste, som jeg har oplevet, er beskyldninger om, at jeg har købt skroget færdigmalet fra Graupner.

Samme type maling bruges i øvrigt på juniors Tamiya lastbil skala 1/14 med lige så gode resultater.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.