Forfatter Emne: er splitter skibsmodel bygger land  (Læst 7753 gange)

immertreu

• Newbie
  • *
    • Vis profil
er splitter skibsmodel bygger land
« Svar #30 Dato: Marts 19, 2013, 18:05:56 18:05* »
Det ser ud til der er nogen der vil opfinde den dybe talerken god fornøjelse
Jeg vil arbejde vidre med SD og prøve at få dem til at gøre arbejdet de er jo igang men skal gøre det bedre det kan jo kun gå fremad
Bent

Krog

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.hookd.dk
« Svar #31 Dato: Marts 19, 2013, 18:38:28 18:38* »
Jamen hvis de er igang, så er det helt fint. men det vidste jeg da ikke,
så ....  Bent, den med den dybe tallerken var mindre pænt sagt... du kunne nøjes med at fortælle hvad de var igang med... men det glæder jeg mig til at høre nærmere om
Jørgen Krog

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
« Svar #32 Dato: Marts 19, 2013, 18:42:15 18:42* »
jeg ved ikke om der er nogen som vil opfinde den dybe tallerken

det ville være dejlig med at hovedforbund som vil samle Danske modelbygger frem for som jeg ser det pt stort set er usynlig og ikke til at få i tale der er jo ikke en fra bestyrelsen som kommer på banen    
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

Krog

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Marts 19, 2013, 18:59:41 18:59* »
Men... nu har jeg jo fundet ud af at det her ikke er hovedforeningens hjemmeside, så jeg vil nok fremover mest bruge den anden side :-)
Jørgen Krog

michaelbm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
« Svar #34 Dato: Marts 19, 2013, 19:16:45 19:16* »
SD kunne sagtens være det samlende forum, men så skal der laves nogle justeringer:

1. Foreningens navn skal ændres, da ALT inden for modelskibe/modelbåde skal samles. Det er ikke kun for skalamodelskibe under Naviga-reglerne.

2. SD's bestyrelse og specielt formanden skal træde i karaktér, og være markant mere synlige.

3. SD skal omgående rette henvendelse til ALLE, der har noget med modelskibe/modelbåde at gøre. De skal oplyses om fordelene ved at bakke op om SD. Og så er der lige en "lille" opgave med VM 2015.

4. SD's nuværende hjemmeside skal tilpasses de nye forhold, og måske skal der laves ny adresse jf. pkt. 1. Forum og hjemmeside skal integreres meget tættere, og uden den nuværende forvirring. Kig på Modelflyvning Danmark for inspiration.

5. Der bør oprettes en særlig hjemmeside, som kun skal handle om VM 2015. Her skal al information samles, og her skal spørgsmål om VM 2015 stilles, og her skal svarene på spørgsmålene være.

Alt skal frem omkring VM 2015, hvis der skal bakkes op om arrangementet fra alle modelsejlere i Danmark. Selvfølgelig vil der i en kortere periode være uafklarede spørgsmål/aktiviteter, men det er helt naturligt. De kunne passende vises på hjemmesiden som "Under udarbejdelse" eller lignende.

VM 2015 er så stor en ting, at det vil være særdeles pinligt for Danmark, hvis vi ikke lykkedes med det.

Her må SD's bestyrelse træde i karaktér og melde klart ud - og hele tiden! Der skal ikke "fedt-spilles", hvis SD skal have opbakning.

Og der kommer formentlig flere punkter til...

Så hvor er SD's formand?
Think twice - you can only cut once!

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
« Svar #35 Dato: Marts 19, 2013, 19:27:42 19:27* »
Citér
michaelbm skrev:
SD kunne sagtens være det samlende forum, men så skal der laves nogle justeringer:

1. Foreningens navn skal ændres, da ALT inden for modelskibe/modelbåde skal samles. Det er ikke kun for skalamodelskibe under Naviga-reglerne.

2. SD's bestyrelse og specielt formanden skal træde i karaktér, og være markant mere synlige.

3. SD skal omgående rette henvendelse til ALLE, der har noget med modelskibe/modelbåde at gøre. De skal oplyses om fordelene ved at bakke op om SD. Og så er der lige en "lille" opgave med VM 2015.

4. SD's nuværende hjemmeside skal tilpasses de nye forhold, og måske skal der laves ny adresse jf. pkt. 1. Forum og hjemmeside skal integreres meget tættere, og uden den nuværende forvirring. Kig på Modelflyvning Danmark for inspiration.

5. Der bør oprettes en særlig hjemmeside, som kun skal handle om VM 2015. Her skal al information samles, og her skal spørgsmål om VM 2015 stilles, og her skal svarene på spørgsmålene være.

Alt skal frem omkring VM 2015, hvis der skal bakkes op om arrangementet fra alle modelsejlere i Danmark. Selvfølgelig vil der i en kortere periode være uafklarede spørgsmål/aktiviteter, men det er helt naturligt. De kunne passende vises på hjemmesiden som "Under udarbejdelse" eller lignende.

VM 2015 er så stor en ting, at det vil være særdeles pinligt for Danmark, hvis vi ikke lykkedes med det.

Her må SD's bestyrelse træde i karaktér og melde klart ud - og hele tiden! Der skal ikke "fedt-spilles", hvis SD skal have opbakning.

Og der kommer formentlig flere punkter til...

Så hvor er SD's formand?

sådan *clap**clap*   det er lige mine ord   Bjørnen skal ud af sit hi
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Marts 19, 2013, 19:35:24 19:35* »
Jeg har lige sendt ham en privat mail - det er ikke sikkert han følger med på dette forum ellers..

immertreu

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Marts 19, 2013, 19:48:39 19:48* »
Har ringet til Thomas Reichert der er kasserer i SD og fortalt ham der er skrevet meget om VM i dette forum han har læst det og selv skrevet i SD forum
Bent

Krog

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Marts 19, 2013, 20:04:11 20:04* »
Godt gået Michael... nu skal der ske noget
Jørgen Krog

jens nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Marts 24, 2013, 14:52:30 14:52* »
Citér
skjold skrev:
vi er da slet ikke lukket i dmbl  vi svare jo på alt modsat andre  

vi har DEMOKRATI

Det er helt oplagt at du ikke har den fjerneste viden om hvad demokrati historisk betyder. Men du lever i et samfund, der ledes af tanker der går tilbage til de gamle græker.

Demokrati er at hvem som helst kan oprette et nyt forum for modelskibe. Du kan stifte nye foreninger, og  i kan mødes frit lovligt, uden at politiet blander sig. Det er en frihed, der er kommet dyrt. For dig en selvfølge,

men for millioner noget de kun kan håbe på.

I bedste mening Jens Nielsen