Forfatter Emne: Dæk  (Læst 2372 gange)

Filip L

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Dæk
« Dato: August 11, 2013, 21:37:17 21:37* »
Hej alle jeg skal til at ligge dækket på min trawler. men jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre for at det bliver nogen lunde perfekt. fordi jeg har prøvet det en gang men der blev det noget møj  i stævnen hvor det skulle bukke op ad bukkede det nedad. og det var lavet i tre separate plader men jeg ville gerne lave det i en hel plade men jeg har bare ikke kunnet finde en en plade der var 115 cm - 30 cm. og hvornår skal jeg ligge mit dæk før eller efter beklædning af skroget.

Venlig hilsen Filip

Ps håber at i kan hjælpe mig
Mvh Filip *yummy*

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Dæk
« Svar #1 Dato: August 13, 2013, 21:54:38 21:54* »
Hej Filip.

Hos den lokale tømmerhandel her i Nibe, kan man købe 4 mm birkekrydsfinèr i størrelsen 152 x 152 cm., så der er til en del dæk og dækshuse i sådan en plade.
Jeg vil klart foretrække dækket i èt stykke, så den kan få et pænt jævn forløb uden knæk i samlingerne.

Og om du lægger dækket før eller efter beklædningen af skroget, afhænger lidt af den enkelte model. Især hvis lønningen krænger lidt indad, vil det være svært at få dækket lagt på plads, når lønningen er monteret, så der vil det være på sin plads at montere dækket først.
Men ellers foretrækker jeg at vente, til beklædningen er overstået, da det så er meget nemmere at behandle skroget indvendigt mod fugt/vand, men også montering af motor,rorservo, bowthruster, batterikasser mm., er meget lettere inden dækket lægges.

Du kan se fremgangsmåden i min beskrivelse af slæbebåden Sea Eagle.

Og hvis dit dæk skal bestå af planker, er det beskrevet under Klinkbygget kystkutter.

Håber det er en hjælp for dig..

Mvh. Christian

Filip L

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Dæk
« Svar #2 Dato: August 14, 2013, 05:45:20 05:45* »
Da var da noget jeg kunne bruge til noget mange tak

MVH
Filip
Mvh Filip *yummy*

Filip L

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Dæk
« Svar #3 Dato: August 14, 2013, 13:08:51 13:08* »
Ps
Hvordan skal jeg beklæde skroget skal jeg begynde oppe fra og ned eller starte med rælingen og så begynde nede fra og gå op eller skal jeg bare tage ned fra og op?
Mvh Filip *yummy*