Forfatter Emne: adolp bermpohl  (Læst 2064 gange)

hcw

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://carsten@westermann.dk
adolp bermpohl
« Dato: November 06, 2013, 19:46:48 19:46* »
hej side.

er der nogen af jer der kender til denne model. jeg har et eksemplar, der ikke er konstrueret som den, der er vist på modelskibets

på mit eksemplar er der ikke hækport til hjælpebåden ???

er det meningen at man selv  skal skære ud til denne?

det  ville undre mig i betragtning af at det er en model der er samlet på fabrikken.

med venlig hilse

hcw

Jens1954

• Newbie
  • *
    • Vis profil
adolp bermpohl
« Svar #1 Dato: November 06, 2013, 22:49:40 22:49* »
Hej hcw.
 Der var lige et lille problem med at svare før, så her er det igen på det rette sted.
Min svoger har Adolph Bermpohl, købt som byggesæt fra Graupner, som han byggede færdig i 1970'erne, og jeg husker, at man kunne lave hækken til at lægge sig ned og sætte redningsbåden ud med fjernstyring, den skulle have en løkke af tråd, som fangede den forreste pullert på dækket af den lille. derved kunne den sejle for sig selv også.
 Han har dog ikke haft RC i den, men hvis man ville, skulle hækken skæres af og tætnes hver for sig og sættes på med hængsler.

Jeg håber du kan bruge dette-
Hilsen - med dampen oppe.
Jens Peter

Timekeeper

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: adolp bermpohl
« Svar #2 Dato: Januar 16, 2019, 11:59:30 11:59* »
Jeg voksede op på Rømø, hvor Redningskrydseren Adolph Bermpohl, var flittig gæst. Og før det, dens forgænger H.J. Kratschke. Bermpohl er nok mest kendt for ulykken der skete under en orkan i 1967, hvor hele besætningen under en redningsaktion omkom. I det tyske modelbyggerforum RC-modellbau-schiffe.de findes der mange byggeprojekter, der omhandler Adolph Bermpohl, med mange gode billeder - også om hvordan hækporten er udført.