Forfatter Emne: Nordsø trawler  (Læst 2555 gange)

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Nordsø trawler
« Dato: Februar 11, 2014, 18:00:51 18:00* »
Planen var at lave en forstørret udgave af BB´s Nordkap, men da jeg selv har sejlet som fisker for år tilbage, så lå den jo lige til højrebenet at lave en model af disse. Har sejlet med 2 forskellige og derfor skal de jo begge laves, men heldigvis var skrogtypen på den ene som på Nordkap og derfor kun skulle en lille modifikation til for at have det skrog som jeg ønsker til den, men det andet skib bliver en helt anden snak, men den tid, den sorg :| , dejligt med planer som kan ændres :D. Trawleren som jeg nu laver, er som det meste af den danske fiskerflåde blevet ophugget idag, men den hed HG 220 "H. Bossen" og var en lille stålkutter som var bygget i Holland i 1959 og var 25,57m. lang og 5,88m. bred, min udgave blive 120 cm lang og 29,5 cm bred, men er mange timer forude inden det overhovedet begynder at ligne et skib, da kun spanterne er rejst og beklædning af skroget er igang, skal nok få smidt nogle billeder ind af byggeriet. Næste skib bliver trawleren HG 406 "Camilla Mads" og var et gammel stålskib fra Rosslau i østtyskland, dengang kom mange af kutterne i fiskerflåden fra dette værft, den er også ophugget idag, men skal få nyt liv som model engang når jeg bliver færdig med det andet projekt :)

Mvh. Brian
Mvh. Brian