Forfatter Emne: Gl. byggeplan over Nordkap  (Læst 5698 gange)

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Gl. byggeplan over Nordkap
« Dato: Marts 14, 2014, 18:06:42 18:06* »
Kan svagt huske fra min barndom at BB´s Nordkap byggesæt så anderledes ud end det der sælges som Nordkap idag. Dengang var styrehuset mindre og der var ikke den overbygning samt redningsbåd over hækken som byggesættet har idag og dengang lignede Nordkap mere de kuttere som jeg kan mindes fra Hirtshals havn. Vil derfor høre om man kunne være heldig at nogle af jer ligger inde med den gamle plan over Nordkap eller ved hvor den kan fåes henne, ved at det var omkring først i 80´erne at dette byggesæt blev solgt, men dengang havde jeg hverken evner eller nok lommepenge til at gå i krig med sådan en opgave.
Mvh. Brian

Michael1

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: Marts 14, 2014, 21:01:59 21:01* »
Hej Brian

Jeg har Nordkap byggesæt fra DMI altså før BB jeg har manual og tegninger så hvis jeg kan få lavet en kopi kan vi godt finde ud af noget
Best Regard
Michael1

Filip L

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 15, 2014, 15:04:26 15:04* »
Hej Michael hvis du laver en kopi af tegningen kunne jeg også godt tænke mig en Fordi jeg vandt dm med det skib sidste år og jeg har ikke nogen tegning så jeg ville blive rigtig glad hvis jeg kunne få en kopi

Mvh Filip
Mvh Filip *yummy*

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 15, 2014, 17:11:06 17:11* »
Hej Michael
Jeg vil blive super glad hvis du kan lave en kopi af dine tegninger til mig, har søgt nettet tyndt efter dem og har skrevet til BB om de kunne hjælpe mig, men de har ikke gidet svare mig tilbage, men er bare så fedt at du nu kan hjælpe mig :)
Mvh. Brian

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 15, 2014, 20:28:21 20:28* »
Jeg tror det er MS Progress Flevo du efterlyser. Det er nemlig Nordkaps forgænger, og den var også ca 80 cm lang.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig her og nu, da jeg ikke har tegningen mere. Men måske jeg kan skaffe den hos èn af mine byggevenner.

Den som Michael1 henviser til, og som Filip vandt DM med, er TRAWLER fra DMI som er ca 65 cm lang.  Den minder meget om Progress Flevo.

Jeg har en tegning i overskud af din Trawler Filip som du gerne må få.

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 15, 2014, 21:18:29 21:18* »
Christian, det er lige nøjagtig den som jeg søger tegningen til, troede bare at den hed Nordkap, men som sagt er det også en hulens masse år siden at jeg stod i legetøjs forretningen og beundrede den flotte papkasse som modellen var i. Hvis der er mulighed for at fremskaffe byggeplanen/tegningen over den, så vil jeg meget gerne købe en kopi af denne, da netop den udgave er identisk med styrehus/opbygning som de gamle østtysk/hollandsk byggede trawlere som havnen var fuld af i 70-80´erne. Er også interesseret i hvis jeg kan få en kopi af den tegning af trawleren fra DMI, da det hovedsalig nok mest er fiskefartøjer som jeg brænder for at bygge, dog med et par enkelte undtagelser :). Kom til at købe mig en dekupørsav i Bauhaus idag, regner med at den er lidt nemmere at få savet spanter ud med end den stiksav som jeg har brugt hidtil.
Mvh. Brian

Krog

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.hookd.dk
« Svar #6 Dato: Marts 15, 2014, 23:28:10 23:28* »
Vil godt påtage mig at scanne tegninger ind i en god opløsning, og gemme dem som jpg filer...
Bare sig til :-)
Jørgen Krog

Filip L

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Marts 16, 2014, 08:53:55 08:53* »
Det vil jeg blive super glad for :D
Mvh Filip *yummy*

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 16, 2014, 11:34:22 11:34* »
Hej Brian

Så har jeg tegninger og byggevejledning samt kopi af alle trykplader til Flevo - så du kan bare afhente dem når du får mulighed for det!

Mvh.  Christian

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 16, 2014, 12:35:09 12:35* »
Det er bare så supert, er der en dag her i den kommende uge hvor det kan passe dig, skal nemlig lige en tur i Biltema og så er det jo nemt at smutte til Nibe derfra.
Mvh. Brian

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Marts 16, 2014, 15:04:21 15:04* »
Citér
Das boot skrev:
Det er bare så supert, er der en dag her i den kommende uge hvor det kan passe dig, skal nemlig lige en tur i Biltema og så er det jo nemt at smutte til Nibe derfra.

Mandag, onsdag og fredage har jeg fri til middag, og de øvrige dage kl 16.00.   Så slå blot på tråden 22176162.

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Marts 16, 2014, 15:23:53 15:23* »
Du får lige et kald, når jeg ved hvad dag det bliver :)
Mvh. Brian

Timekeeper

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Marts 16, 2014, 19:50:12 19:50* »
  Jeg kiggede lige i nogle af mine gamle modelkataloger fra 70'erne. Der var en årrække, hvor begge modeller blev solgt. Progress modellen hedder i mine kataloger "Progress 5".

Jack

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Maj 24, 2016, 08:40:45 08:40* »
Hej.

Nu ved jeg godt at dette er en gammel tråd, men vil høre om det er muligt at købe en kopi af tegningerne til Flevo MS Progress da jeg har fået handlet mig sådan en der skal renoveres.

Vh Jack