Forfatter Emne: Hjælp til rette navn  (Læst 3695 gange)

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Dato: April 12, 2014, 19:28:02 19:28* »
Har overtaget denne slæbebåd efter en anden og vil gerne have den sat istand og lavet korrekt efter det skib som den er bygget efter, problemet er bare at navnet "WOTAN" fra Hamburg, ikke passer på noget af det info som man kan finde her på nettet. Derfor beder jeg nu om hjælp hos jer derude og måske der sidder en som netop kender denne type slæbebåd og ved hvad det rigtige navn, så kan den blive døbt om og lavet færdig.
Mvh. Brian

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Svar #1 Dato: April 12, 2014, 19:29:38 19:29* »
Mvh. Brian

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Svar #2 Dato: April 12, 2014, 19:31:59 19:31* »
Mvh. Brian

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Svar #3 Dato: April 12, 2014, 19:33:00 19:33* »
Mvh. Brian

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Svar #4 Dato: April 14, 2014, 21:13:34 21:13* »
Gåden er løst, båden er bygget af et kit fra japanske Saito og modellen hedder Cervia. Ham som jeg overtog skibet fra fortalte at han i tidernes morgen havde købt den på Ebay i tyskland, så prøvede at smide samme spørgsmål ind på et forum dernede og fik en henvendelse af ham som havde bygget den. Han fortalte at han havde freestylet lidt med styrehuset, men dog ikke ret meget fra den originale tegning, og at modellen faktisk er født med en dampmotor i, dog havde han skiftet den ud med en elektromotor og den sidder der stadig i. Nu hvor det rigtige navn er fundet og billeder af hvordan den skulle have set ud, så laver jeg nok en anden overbygning engang når tid, lyst er til det, så den kan blive døbt om.
Mvh. Brian

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Svar #5 Dato: April 15, 2014, 07:12:22 07:12* »
Fint at få navn på det og jeg kan se at det byggesæt er fra den gang jeg kun legede med Lego B)

Der er en stribe billeder af byggesættet her http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2146611
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hjælp til rette navn
« Svar #6 Dato: April 16, 2014, 20:55:17 20:55* »
Ja det er et byggesæt af ældre dato som den er lavet af, tyskeren som har bygget den oplyste også at det var en del år siden at han lavede den, han havde faktisk lavet 3 forskellige dampdrevne slæbebåde som Saito havde i deres udvalg.
Mvh. Brian