Forfatter Emne: Fart regulator  (Læst 3313 gange)

Kaptajnen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Fart regulator
« Dato: Juni 05, 2014, 10:45:32 10:45* »
Skal man bruge den lille røde ledning med afbryderen til noget - eller er det den der kan give strøm til modtageren kaldet bec ?
Det er en Navy V30R fartregulator.

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Fart regulator
« Svar #1 Dato: Juni 05, 2014, 17:02:03 17:02* »
Citér
Kaptajnen skrev:
Skal man bruge den lille røde ledning med afbryderen til noget - eller er det den der kan give strøm til modtageren kaldet bec ?
Det er en Navy V30R fartregulator.

Du kan vælge at bruge den som tænd/sluk til hele båden, og så ikke have en afbryder mellem batteri og fartregulator.  Du kan også vælge at have en afbryder mellem batteri og fartregulator, og så lade den lille afbryder være tændt hele tiden.

Hvis du anvender modtagerbatteri til din modtager, må den lille afbryder IKKE være tændt (den tænder for bec!), og du gør klogest i at klippe den af.  Men kan dog ikke forestille mig, at du vil bruge modtagerbatteri, når du har sådan en fin fartregulator med bec.

Kender dog en kammerat der stadig sværger for modtagerbatteri, da han så er sikker på, at kunne betjene roret, selv om hovedbatteriet  til motoren skulle løbe helt tør for strøm.

Mvh.  Christian

Kaptajnen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Fart regulator
« Svar #2 Dato: Juni 06, 2014, 08:18:49 08:18* »
Hej Christian
Mange tak for svar, nej jeg har ikke et modtager batteri har sat en afbr. i stævnen under dækket hvor den er nem at komme til.
Så nu er jeg snart klar til at sejle skal nok lægge video ind når Nordkap blir søsat.

jens nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Fart regulator
« Svar #3 Dato: Juni 06, 2014, 11:15:44 11:15* »
Hvis du har en fartregulator mærket NAVY, betyder det at den kan få motoren til at køre frem/bak. Fartregulator til modelfly køre kun frem. Fartregulator til modelbiler kan have en bremsefunktion, den skal programeres. Hold dig langt væk fra den.
Dagens modelskibs regulator skal kun tilsluttes. Stil sender neutral,tænd sender, tænd modtager, vent 2 sek. og alt virker.

Kaptajnen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Fart regulator
« Svar #4 Dato: Juni 06, 2014, 11:36:36 11:36* »
Tak Jens fin detalje lige at få med vil hjem og prøve at få det til at virke når jeg har fri....

Kaptajnen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Fart regulator
« Svar #5 Dato: Juni 07, 2014, 06:13:11 06:13* »
Er der nogen herinde der ved hvorfor min fartregulator kommer med en hyletone hver gang  mit skiv sejler frem & sejler Bak
Den fungere fint men det er godt nok træls på godt jysk at høre på den hyletone.
Er der en mulighed for at slå den fra ? Eller er der en fejl på min fart regulator.

Fart regulator NAVY V30R

michaelbm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
Fart regulator
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2014, 10:56:29 10:56* »
Er du sikker på, at hyletonen kommer fra fartregulatoren?

Det er normalt, at en elmotor hyler ved bestemte omdrejninger.
Think twice - you can only cut once!