Forfatter Emne: Spektrum DX6i  (Læst 1993 gange)

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Spektrum DX6i
« Dato: November 11, 2014, 21:01:56 21:01* »
Hej folkens
Har købt en brugt 2,4ghz Spektrum DX6i sender, da den fint kan klare mine krav til styring af mine modelskibe. Problemet er bare at senderen før har været brugt til at styre flymodeller og derfor ikke har den fjedervirkning på "gaspinden" som får kontakten til at stå i neutral (midter funktion) når man slipper "gas" pinden, i min sender bliver den bare stående i den stilling hvor jeg slipper pinden, ligemeget om det er frem eller bak. Har haft senderen åbnet og kan se at fjederfunktionen er nem at lave hvis man få delene til dette, da kontakten (frem og bak) er forberedt denne funktion. Mit spørgsmål er så bare om man kan købe disse dele og hvor man kan få dem henne, har kigget på Modelskibets side, men uden held, eneste som jeg har kunne finde på nettet var en komplet frem/bak kontakt til senderen, men ellers må man selv igang med at konstruere noget hvis ikke dette kan købes.
Mvh. Brian

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Spektrum DX6i
« Svar #1 Dato: November 11, 2014, 23:18:32 23:18* »
Hej Brian.

Jeg har ofte gjort det, at jeg har "lånt" vippearm og fjeder fra højre pind, hvis den ellers kun skal bruges til rorbevægelser.

Ellers har jeg et par gange, savet en kopi af vippearmen ud i 2 mm krydsfinèr, og fundet en egnet fjeder i en kuglepen.  Jeg tror ikke man kan købe en original anordning som reservedel, men den er nu altså heller ikke så vanskelig selv at fremstille.

Mvh.  Christian

Das boot

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Spektrum DX6i
« Svar #2 Dato: November 12, 2014, 18:04:24 18:04* »
Det ligner ellers noget som ikke kunne koste mange 20kr, men hjælper jo ikke hvis delene ikke kan købes. Jeg følger dit råd Christian og ophugger et par kuglepenne samt laver sådan et stykke plastik selv, har noget tykt styrenplade til at ligge, så det bliver forsøgt nu.
Mvh. Brian