Forfatter Emne: Ny Standmodel  (Læst 3228 gange)

maximuss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ny Standmodel
« Dato: August 18, 2008, 21:58:21 21:58* »
Så har jeg endelig besluttet mig for hvad jeg skal bruge som det første model som skal bygges helt fra bunden af. Jeg har fundet/købt tegninger til en Svensk Yacht (som bliver udstyret med et dansk flag ;)) - det kostede ca. 50 kr for 5 detaljerede tegninger. Man kunne sikkert godt have gjort det på anden måde, men som sagt, jeg er ret ny inden for denne hobby og helt ny inden for at skulle bygge alt fra bunden af så dette var sgu en god og billig løsning :)

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ny Standmodel
« Svar #1 Dato: August 19, 2008, 12:45:04 12:45* »
Hej Maximuss
Hvis du leder efter gode modeller (tegninger, spanterids, linjetegninger m.m.) der kan bygges helt fra bunden, så kan jeg ABSOLUT anbefale dig bogen
"Danske bådtyper" af Christian Nielsen. Den er ganske enkelt en "bibel" hvis du vil bygge gamle danske skibe. Der er bl.a. også tegninger til en dansk jagt - så du ikke behøver at "snyde" med flaget! ;)
Mvh
Steen
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)

maximuss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ny Standmodel
« Svar #2 Dato: August 19, 2008, 18:25:29 18:25* »
Jeg har bestilt bogen på biblioteket, så kan jeg se hvad det er for noget indne jeg evt. køber den :)

Jep, Bjarne, jeg syntes også de er et pænt lille skib og virker også som et rigtigt godt sted at starte.
Nogen af tegningerne er også temmelig pebret, temmelig mange af dem ligger omkring $40-$60, men jeg tror nu på at de penge er givet ret godt ud.
Jeg har ikke fundet tegninger så mange steder på nettet, jeg har kun fundet 3 steder som virker som om de har styr på det de laver :)

Hvis i vil have tegningerne til den Yacht så kan i godt får dem uden betaling.