Forfatter Emne: Ikke af Maximuss  (Læst 3592 gange)

Thomas

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Dato: August 20, 2008, 20:00:21 20:00* »
Hej alle!

Håber du kan tage en spøg Maximuss :p
Kanon side har fået en del information jeg overhovedet ikke anede noget om.

Jeg har lige et spørgsmål som håber i kan svare på.
Jeg har mest gjordt det i plastik modeller så som fly, kampvogne, biler og lastvogne mest fra Italeri og Airfix.

Byggede Dana (Billing Boat) for en del år siden og kunne godt tænke mig noget nyt og har nu bestilt Bluenose 2 (Billing Boat).

(Havde betalt et sted og ventede bare på den i 3 uger nu og fik at vide at han bare ikke kunne få den :( vil sige halv dårlig kundeoplevelse da jeg faktisk hver eneste dag har fået at vide "Den kommer imorgen og vi ringer hvis ikke" Nu bestiller jeg et andet sted gider ikke vente mere og har fået mine penge igen.

Nå nu til spørgsmålet hvilket der sikkert kommer flere af..

Jeg fik engang at vide at for at få sejlene til at se brugte/gamle/originale ud skulle man koge noget vand, smide skraldet fra et eller flere løg i og derefter sejlene.
Kender i noget til det trick?

Mvh Thomas
Where is all this f****** water comming from?

Captain of the Titanic.
Quote Worlds 10 greatest f****

USS Constitution fotogalleri

http://www.skalamodelskibe.dk////userphotogallery.php?user_id=149

Thomas

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #1 Dato: August 20, 2008, 21:21:26 21:21* »
Et spørgsmål mere. Hvad for noget bejdse bruger i? Hvad er bedst til prisen og hvor?

Captain of the Titanic.

maximuss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #2 Dato: August 20, 2008, 22:06:53 22:06* »
hehe, no offense taken :)
Rart at det ikke kun er mig som bruger lige netop denne plads :D

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med det - jeg kan godt lide at det ser nyt ud. Jeg er lige ved at ligge sidste hånd på HMS Bounty fra Constructo og jeg har valgt at lade være med at male skibet - syntes det er pænt i natur-træ :)

Thomas

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #3 Dato: August 21, 2008, 14:56:52 14:56* »
Okay, så du maler slet ikke noget? Hvad med lak osv?

Hvor langtid har du været om det?

Mvh Thomas (Som er glad for at maximuss kunne tage en spøg)

Captain of the Titanic.

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #4 Dato: August 21, 2008, 17:59:44 17:59* »
Jeg kan desvære ikke hjælpe dig, da jeg ikke er 100 procent sikker på at det er måden at gøre det på. :(

Men glæder mig til at høre om der er en som ved noget om dette. :D
[

maximuss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #5 Dato: August 21, 2008, 22:17:49 22:17* »
Jeg mener jeg brugte noget rigtigt skibslak som min farfar havde liggende fra dengang han sejlede.

Hvor lang tid jeg har været om det? - tja, dette er så 10. år ;)
Men jeg har ikke et værelse jeg kan lave det i så jeg har måtte bruge lidt af pladsen på spisebordet og da jeg har haft et par små men meget pilfingrede børn da de var lille var den hobby lagt på hylden i adskellige år, faktisk ca. 7. Jeg har først taget den op igen i dette år, nu er de så store at de ikke piller mere :)

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #6 Dato: August 22, 2008, 11:31:03 11:31* »
Hej Lillebror
I forhold til sejl (på stand-modeller) vil jeg sige, at noget af det vigtigste er at få fat i så tyndt stof som muligt. Har tidligere skrevet et indlæg her, hvor jeg gav adressen på en dynefabrik, hvor man kan købe fint stof (prøv om du kan finde indlægget, for at få adressen på firmaet).
Med hensyn til at få sejlene til at se gamle ud, så KAN man da godt koge dem sammen med løg (..og gulerødder, og en suppeterning, og... ;) ) men jeg vil nu anbefale dig at benytte ganske almindelig the. Vigtig = prøv dig frem med et lille stykke stof først, for at finde ud af hvor meget der skal til, for at opnå den nuance du gerne vil have - og husk at sejlene bliver lidt lysere når de er tørre.
Held og lykke med det. :)
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)

Thomas

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #7 Dato: August 22, 2008, 20:56:14 20:56* »
Tak skal du have Steen, så kunne det altså lade sig gøre. :)

Captain of the Titanic.

dsmj

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #8 Dato: September 13, 2008, 21:27:02 21:27* »
Ahoi Lillebror, det er rigtigt som Steen B skriver: The er det bedste til at "farve" og patinere sejl med. Som sejlmateriale kan jeg stærkt anbefale ostelærred som kan købes i forskellige kvaliteter m.h.t vævningstæthed. Vævningen passer fint til sejli målestok 1:50 - 1:100 - og 1:200. De fleste glemmer at sy selbanerne, forstået således at man laver et lille overlæg og syer, dette virker som hvis man havde lagt eet eller andet bøjeligt materiale i sejlene for at få dem til at stå "fyldte" ligeledes som at sy ligtov ind, ostelærred har fantastiske plastiske egenskaber til dette arbejde.
Prøv med nogle mindre stykker og eksperimentere dig frem, inden du går løs på det rigtige sejl

dsmj

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ikke af Maximuss
« Svar #9 Dato: September 13, 2008, 21:30:19 21:30* »
Ahoi Lillebror, som Steen B rigtigt skriver, er the det bedste til, at farve - og patinere sejl med. Det bedste materiale til sejl i målestok 1:5o, 1:100 og 1:200 er ostelærred, der kan købes i forskellige kvaliteter.