Forfatter Emne: Decaperm/?  (Læst 2306 gange)

Jensenknive

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Decaperm/?
« Dato: Juli 17, 2015, 18:49:30 18:49* »
Hvad skal man anvende istedet for den gamle Decaperm (12 v) da den har lyst til at blive varm , havde jeg tænkt at skifte den ud til noget tilsvarende

jens

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Decaperm/?
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2015, 19:30:35 19:30* »
Hej Jens

Umiddelbart så findes der jo mange typer af Decaperm så lidt flere informationer er nok nødvendigt.

Er den med gearkasse eller trækker den direkte på skrueakslen ?

Hvor stor er båden ?

Men vil gætte på at du skal kigge på noget 12V Brüler da de typisk ligger i samme lydløse klasse.

Mvh
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Jensenknive

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Decaperm/?
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2015, 10:53:38 10:53* »
Motoren som ligger i den "synkefri kutter" som måler ca 90 cm og lidt i den tungere klasse er med gearkasse.
den nye propel jeg har sat på (efter at have tabt den anden :-) har også en mindre stigning, og derved også lettere at drive , men den bliver stadig varm ! tænkte at sætte noget alu-ribbe køling på for at se om det skulle hjælpe , men har ikke kunne finde noget med den dia som motor

vh Jens

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Decaperm/?
« Svar #3 Dato: Juli 18, 2015, 15:20:36 15:20* »
Prøv at kigge på de her, du kan vel nok nøjes med ca 3000 omd/m til en kutter, jeg mener at servicechefen har brugt nogen af de 12V versioner i nogen af hans modeller.

http://www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/advanced_search_result.php/keywords/B%FChler
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Decaperm/?
« Svar #4 Dato: Juli 18, 2015, 18:09:51 18:09* »
Citér
tica skrev:

Prøv at kigge på de her, du kan vel nok nøjes med ca 3000 omd/m til en kutter, jeg mener at servicechefen har brugt nogen af de 12V versioner i nogen af hans modeller.

http://www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/advanced_search_result.php/keywords/B%FChler

Det er korrekt at jeg anvender Bühler motorer i næsten alle mine modeller - især Star Max ll 12v, men den er desværre ikke til at skaffe i øjeblikket.

Men Bühler 499 BB HQ, Langsamläufer 12 Volt kan jeg bestemt også anbefale til store kuttere og slæbebåde.

En børsteløs er selvfølgelig også en mulighed, men jeg kender ikke ret mange eksempler på så lydløse motorer som Bühler..

Mvh.  Christian