Forfatter Emne: Nybegynder  (Læst 2188 gange)

Max

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Nybegynder
« Dato: Juli 24, 2015, 09:43:52 09:43* »
Hej til alle,

Ville lige præsentere mig som ny mand her på forummet og takke fordi jeg må være med..
Ved ikke om det er den rette tråd for dette, men nu prøver jeg denne.

Pt. har jeg alt for mange interesser og hobbyer, men en af dem er en udbredt interesse for
verdenshistorie og især de gamle berømte sejlskibe har altid fascineret mig.
Jeg har således længe haft lyst til at bygge nogle af de tilsvarende flotte og dekorative modelskibs
byggesæt som efterhånden kan anskaffes.
Nu er tiden så kommet, hvor jeg snart går på pension og bl.a. kan få lidt tid til at dyrke denne
æstetiske hobby.
Pga. af en dum arvelig sygdom røster jeg lidt på hænderne, men det giver jo kun lidt ekstra
udfordring. Kan dog som regel klare mig ved at støtte mod noget fast underlag e.l.

Jeg er så småt tyvstartet og er tæt på at lægge sidste hånd på min første begynder model
"Swift 1805" fra Artesania, men har dog allerede nu indkøbt de næste par kits som ligger klar.
Næste projekt bliver nok det klassiske Columbuses skib Santa Maria (også fra Artesania).

Der er meget at lære og jeg ved der findes mange tips til at lave bedre modeller og
håber således også at kunne suge en masse erfaring her fra forummet.
Har investeret i et par bøger om emnet, men ikke alt står jo beskrevet i disse, så jeg
vil formentlig komme med en del mindre kloge spørgsmål i starten.
Håber også at kunne fremvise lidt billeder her på forummet efterhånden som jeg forhåbentlig
får afsluttet nogle projekter.

Venlig Hilsen Max

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Nybegynder
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2015, 11:55:26 11:55* »
Velkommen til Max

Vi er alle startet som nybegyndere så "mindre kloge" spørgsmål er altid velkommen det kunne jo være at de "kloge" også kunne lære noget.

Her er min kones byggetråd af sin første model.

http://skalamodelskibe.dk/forum/viewthread.php?thread_id=880

Mvh
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Max

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Nybegynder
« Svar #2 Dato: Juli 24, 2015, 18:43:35 18:43* »
Hej Carsten,

Den Bluenose er da blevet rigtig vellykket.
Har selv investeret i Bluenose 2 fra Artesania (den med skruerne) som ligger klar når/hvis jeg
kommer så langt. Det er også det mest moderne skib af dem jeg har liggende klar til at blive
samlet. Håber jeg kan få den bare næsten lige så flot.

Venlig Hilsen Max