Forfatter Emne: Søløven klasse tegninger  (Læst 3035 gange)

Basse_DK

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Søløven klasse tegninger
« Dato: November 01, 2015, 16:41:55 16:41* »
Hej ærede modelbyggere jeg er ny her i gruppen så jeg vil lige præsentere mig kort, jeg er 55 år og startede med en Graupner slæbebåd for den første løn da jeg var 17 år, jeg har ikke bygget så meget, men har haft masser af planer om det. Det er først nu jeg aktivt begynder at skubbe ting til side for at få tid til at komme i gang med bådebyggeriet igen.

Jeg har købt et byggesæt af en engelsk Vosper Perkasa i 1:32 med glasfiber skrog, den var det planen at bygge om til en Søløven klasse, jeg har været i Ålborg og taget en masse billeder af den der er på museum der, men jeg mangler en tegning så jeg kan måle op hvor torpedorør og lign. skal sidde, hvor lange og tykke de er, så jeg kan måske nok nøjes med at kunne se den fra siden i så stor opløsning at 1mm ikke er en 1meter..

Håber der er nogen der evt. har nogen eller ved hvor man evt. kan købe/få nogen..

P.S. er lige startet op med 3D printning og regner med at 3D printe eller scratch builde de fleste af de dele jeg kommer til at mangle.

Angelo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Søløven klasse tegninger
« Svar #1 Dato: November 01, 2015, 21:31:22 21:31* »
Daws Basse_DK,

Ja, det er jo noget af et dilemma du der er havnet i. Til din hjælp med at komme videre i dit projekt har jeg vedhæftet en kopi VOSPER Ltd. værftets originale apteringstegning no. 19033 af den version, som værftet byggede 2 af for den danske marine. Håber de kan bruges. Du kommer selv til at omsætte skaleringsforhold og udmåling. De påførte oplysninger om fx mål i f.t vandlinje kan du formentlig omsætte til øvrige plan.

mvh
Angelo

http://www.navalhistory.dk/Danish/Skibene/Skibsklasser/Soeloeven_klassen(1965).htm

UPS er efterfølgende blevet opmærksom på, at vores website ikke tillader filer af en størrelse som muliggør upload af VOSPER tegning. Oplys mig din email, så vil jeg sende VOSPER apteringstegning.

mvh
Angelo

Basse_DK

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Søløven klasse tegninger
« Svar #2 Dato: November 02, 2015, 14:30:59 14:30* »
Du skulle erne have fået en personlig mail..  Mvh Basse

Angelo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Søløven klasse tegninger
« Svar #3 Dato: November 02, 2015, 15:55:31 15:55* »
OK - tegning er ekspederet. Se på det, men ellers må du vende tilbage.

mvh
Angelo

Basse_DK

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Søløven klasse tegninger
« Svar #4 Dato: November 02, 2015, 18:59:57 18:59* »
Tegning er modtaget, den er bare helt perfekt, nu kan jeg måle det nødvendige data op.. Jeg skal nok lægge nogle billeder op når jeg kommer lidt længere.. :-)