Forfatter Emne: Bygning af "PBR" Pipper  (Læst 13820 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #15 Dato: Oktober 15, 2016, 13:32:55 13:32* »
Er gået i gang med overbygningen og det driller noget da den var skåret skævt ud da jeg købte byggesættet.

Første billede viser hvor skævt det er og det skal laves om :@

Andet billede viser styrbords side som er skåret i smig så det passer med resten.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:45:04 13:45* af Admin »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #16 Dato: Oktober 16, 2016, 13:10:25 13:10* »
Og der sker da lidt på værftet.

Spray strips monteret, de skal så spartles og slibes til og herefter skal trimtabs monteres.

Grund delen af styrehuset er også ved at være klar.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:47:37 13:47* af Admin »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #17 Dato: Oktober 22, 2016, 17:13:59 17:13* »
Så er trim tabs samt sprayrails spartlet og slebet til.

Det bagerste 50cal maskingevær er færdigt og klar til maling.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:48:05 13:48* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #18 Dato: Januar 01, 2017, 17:15:07 17:15* »
Det går godt nok langsomt på værkstedet selvom det var lang juleferie.

Jeg har brugt noget tid på at lave motorbeslag til konens billing boat coast guard og rydde op i lageret af modelbåde samt fittings og sælge ud, da der er et interessant byggesæt jeg gerne vil have hjem som næste projekt.

Men lidt er da sket, skroget er blevet slebet godt og grundigt, det lignede fjæset af en bumse ramt teenager (beklager ingen fotos), de falske jetdrev er monteret, jeg gave dem lige et stykke messing stang så de ligner de rigtige lidt mere.
Trimflaps er spartlet færdige og jeg er begyndt at montere div. fittings og nøj de er vind og skæve så det kommer til at tage lidt tid at få på plads :( men sådan er det når man køber et gammelt Deans Marine kit.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:48:37 13:48* af Admin »
Mvh
Carsten

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Bygning af "PBR"
« Svar #19 Dato: Januar 02, 2017, 10:43:21 10:43* »
Citér
tica skrev:

Det går godt nok langsomt på værkstedet selvom det var lang juleferie.

Jeg har brugt noget tid på at lave motorbeslag til konens billing boat coast guard og rydde op i lageret af modelbåde samt fittings og sælge ud, da der er et interessant byggesæt jeg gerne vil have hjem som næste projekt.

Men lidt er da sket, skroget er blevet slebet godt og grundigt, det lignede fjæset af en bumse ramt teenager (beklager ingen fotos), de falske jetdrev er monteret, jeg gave dem lige et stykke messing stang så de ligner de rigtige lidt mere.
Trimflaps er spartlet færdige og jeg er begyndt at montere div. fittings og nøj de er vind og skæve så det kommer til at tage lidt tid at få på plads :( men sådan er det når man køber et gammelt Deans Marine kit.

Den skal nok blive flot - men i stedet for "snydedrevene", skulle du egentlig prøve at montere disse:

http://www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/product_info.php/info/p6023_PEBA-Mini-Jet-20-BL-----38-60010.html

Jeg har et par sæt liggende til en senere projekt, og glæder mig til at se hvor effektive de er!

Mvh.  Christian

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR"
« Svar #20 Dato: Januar 02, 2017, 16:16:16 16:16* »
Den lurede jeg også på men gik efter den nemme løsning (og billigste) og et drev ville være mere end rigeligt til den lille båd.
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #21 Dato: November 16, 2017, 17:38:51 17:38* »
Når projektet er fundet frem igen og nu skal den gøres færdig :)

Inden det blev sat på hylden havde skroget fået en gang grunder og den skal nu slibes ned og have en gang mere.

Der skal leges med messingtråd til overdækningen og mandskabet skal males.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:49:37 13:49* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #22 Dato: December 30, 2017, 09:24:28 09:24* »
Lidt er der sket, jeg har haft store udfordringer med min airbrush og Valejo maling, troede at det var malingen der drille men det er så min airbrush der ikke vil lege med, det er en MAX DH-125 med en 0,5mm dysse som burde være fin til større opgaver men den "slammer" hurtigt til, umiddelbart så kommer der ikke luft nok igennem den men nu er den lagt lidt væk og min Badger 150 er fundet frem igen.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:50:07 13:50* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #23 Dato: Februar 17, 2018, 16:52:02 16:52* »
Inden jeg skulle til at arbejde med overbygningen skulle skroget lige have en gang klar lak så malingen ikke blev beskadiget.

Jeg har i flere år brugt en kombination af Valejo grunder og matte farver sluttet af med en klar lak beregnet til at beskytte tørrered blomster da den hverken er mat eller blank og kun giver lidt mørkere toning af malingen.

Og s... så krakelerede maling ski  :-X

Jeg lakerede først selve skroget og en uge senere dækket og det er kun dækket der er krakeleret fatter det ikke, grunder samt både den "røde" og Olive drape er fra samme flasker og det er den samme dåse lak jeg har brugt.

Men nu må jeg så slibe ned og grunde + male igen æv.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:53:22 13:53* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bygning af "PBR" Pipper
« Svar #24 Dato: Marts 04, 2018, 10:24:10 10:24* »
Nå efter lidt slibning, fik den en gang frisk maling og en gang lak, det næste projekt er at få lavet stængerne til overdækningen, det bliver i 1mm messing da de medfølgende whitemetal dele bare er noget ....
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 13:54:16 13:54* af Admin »
Mvh
Carsten