Forfatter Emne: Problemer med Graupner Navy V15R  (Læst 3475 gange)

JLJ

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Problemer med Graupner Navy V15R
« Dato: Januar 31, 2016, 16:18:06 16:18* »
Hej alle.

Lad mig starte med at fortælle, at jeg er totalt nybegynder hvad angår radiostyring og for så vidt også bygning af modelskibe. For ca. halvandet år siden fandt jeg et byggesæt af Colin Archer hos en forhandler i Norge, et byggesæt der ellers på det tidspunkt ikke blev lavet af Billing Boats mere. Nu er den bygget, og radiostyringen skulle indbygges. En Graupner mx-16 sender, en GR-16 modtager, en Navy V15R controller og et Graupner 12V/7Ah blybatteri blev indkøbt. Motoren er en Power 755/40. Dertil 4 servoer, 3 til sejl og en til ror.
Og så kom problemet eller problemerne:
Den første Navy V15R fungerede slet ikke. Efter ombytning hos forhandler virkede det hele, alt blev indstillet som jeg ville have det, men efter måske 30 minutters sammenlagt brug døde controlleren, idet den ophørte med at give strøm til modtageren. Jeg havde imidlertid købt en ekstra controller magen til til mit næste projekt, og kunne derfor montere den. Men ak, efter omkring 20 minutter stod også den af med samme fejl. 3 defekte Navy V15R controllere ud af 3 mulige; er det simpelthen noget bras?

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: Januar 31, 2016, 16:38:37 16:38* »
Jeg har selv brugt Navy 30 i min Drumbeat of Devon med Speed 900 en til hver uden de store problemer undtagen at de ikke kunne lide at få et længere bad i Egeskov voldgrav *bugs*

Din motor er sat til max 8A ved stall dvs hvis skruen holdes fast og din esc burde kunne klare 15A

Blev din ESC varm og / eller begyndte den at lugte eller ryge ?

Du skal lige være opmærksom på at din ESC kun kan tåle at levere 5A i kort tid til din modtager, de angiver ikke hvad den kan klare i længere tid, hvilke servo har du monteret til sejl ?