Forfatter Emne: Skoleskibet Danmark scala 1/75 speciel edition  (Læst 26339 gange)

servicechefen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skoleskibet Danmark scala 1/75 speciel edition
« Svar #30 Dato: Oktober 24, 2016, 05:24:54 05:24* »
Det er en fornøjelse at følge dit projekt - og virkelig flot arbejde!

Og tak for de gode oplysninger om Billing Boats!

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Oktober 26, 2016, 18:18:14 18:18* »
Tak Christian, meeeen der går lige et stykke tid før jeg når op på dit niveau.. :D

Den opmærksomme vil have set at der manglede noget til dækket, men det var ikke helt færdigmalet i søndags.
En ekstra bøjle til dækket.. Der er jo 3 på skibet og kun 2 på tegningen.. Men nu er den på sin plads, og stigerne til agterdækket er også malet og monteret, samt en dør som næsten ikke kan ses på billedet.

Støtterne til rækværket er sat fast og klar til noget tråd, mangler dog lige at få monteret redningsflåderne så jeg kan få de 4 sidste støtter på plads.. Redningsflåderne var ikke tørre nok til at få limet på plads.. Så de må vente til weekenden..
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 10:29:53 10:29* af Admin »

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Oktober 30, 2016, 16:49:34 16:49* »
Så blev der lavet lidt i dag..

I guder hvor jeg dog fortrød at jeg havde sat de stander fast til rækværket.. :o  Jeg havde ikke lige tænkt over at tråden var stiv og at der skulle bukkes temmelig mange steder.. Så de fleste måtte op igen, og så bagefter tumle med tråd, stander og bukken.

Så nu er det vist tid til at komme videre hen af det skib.. B)
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 10:30:40 10:30* af Admin »

Jannie

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Oktober 31, 2016, 07:41:58 07:41* »
Hej Jan.

Jeg bygger også skoleskibet Danmark og er lige nu igang med kabyshuset. Jeg kan se at du har været ombord og tage en masse billeder. Har du tilfældigvis et billede af ståldøren ind til kabyssen? Døren skal være lukket på billedet.

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Oktober 31, 2016, 18:54:02 18:54* »
Citér
Jannie skrev:

Hej Jan.

Jeg bygger også skoleskibet Danmark og er lige nu igang med kabyshuset. Jeg kan se at du har været ombord og tage en masse billeder. Har du tilfældigvis et billede af ståldøren ind til kabyssen? Døren skal være lukket på billedet.

Hej Jannie

Alle ståldøre er ens på skibet, den eneste som er lidt anderledes, er den ind til nødgeneratoren, den er lidt mindre.

Er det det her du efterlyser..
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 10:31:40 10:31* af Admin »

Jannie

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: November 01, 2016, 06:24:38 06:24* »
Ja det er så fint. Tusind tak :-) Det er døren på billede 2 jeg manglede. Mente den var todelt og det kunne den godt se ud til at være. De andre døre var trædøre i 1991 som er det år jeg bygger ud fra.

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: November 02, 2016, 07:19:51 07:19* »
Citér
Jannie skrev:

Ja det er så fint. Tusind tak :-) Det er døren på billede 2 jeg manglede. Mente den var todelt og det kunne den godt se ud til at være. De andre døre var trædøre i 1991 som er det år jeg bygger ud fra.

Du skulle vel ikke tilfældigvis være en elev fra 1991, siden du vælger det år.. B)
Jansen elev 79..??

De er da sket lidt med skibet siden da, og i det hele taget er der sket meget siden 1933..
Men hvorfor har du så ikke en tråd her.. ?? vi bygger jo forskelligt og fokuserer forskelligt på hvordan vi vil have moddelen til at stå færdig. :)
Og hvor længe har du været i gang.. ?? Modelbyggeri kan jo godt tage sin tid.. :D Det er 6 år siden jeg startede på mit skib.. *tup*

Jannie

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: November 02, 2016, 07:28:09 07:28* »
Det er helt rigtigt elev nr. 79, togt 77 i 1991 :-)
Og hvorfor har jeg så ikke en tråd her? Tjaa.. det har jeg såmænd overvejet ofte, men det er bare aldrig blevet til noget. Nok mest fordi jeg er langsom bygger. Jeg lægger af og til billeder i gruppen "modelskibet" på facebook, når der sker lidt.

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: November 02, 2016, 07:53:21 07:53* »
Citér
Jannie skrev:

Det er helt rigtigt elev nr. 79, togt 77 i 1991 :-)
Og hvorfor har jeg så ikke en tråd her? Tjaa.. det har jeg såmænd overvejet ofte, men det er bare aldrig blevet til noget. Nok mest fordi jeg er langsom bygger. Jeg lægger af og til billeder i gruppen "modelskibet" på facebook, når der sker lidt.

Der var du hurtig til at svare.. gg. var lige inde og tilføje et par ting, og bum.. så havde du været der.. B)
Modelbyggeri må gerne tage tid, vi har jo også familie og job og tænke på, og det tager meget lang tid at lave de forskellige småting.

Konen kan for eksempel ikke forstå hvad jeg får tiden til at gå med i hobbyrummet.. Nu har jeg brugt min onsdag og weekender de sidste 3 uger, og hun syntes ikke der er sket en skid.. :D
Men som jeg siger.. planlægning tager tid. .B)

Jannie

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: November 02, 2016, 08:10:53 08:10* »
Så må jeg jo indrømme at projektet startede i 1993. Jeps... helt tilbage i forige århundrede ;-) Så har der selvfølgelig været lange perioder hvor intet er sket på grund af pladsmangel, uddannelse, børn osv, men nu hvor børnene er blevet til et par store teenagere og den ene er på vej hjemmefra, er der blevet mere tid. Det er rigtig dejligt og hvem ved. Måske bliver der simpelthen også tid til at lave en tråd i forum :-)

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: November 02, 2016, 17:10:19 17:10* »
En stille dag med lidt sliben grundmalen sliben og finspartel og alt imens kastede jeg mig ud i næste opgave..
Og detaljerne skal jo med fra starten.. :D

Så nu ved jeg hvad jeg skal få de næste par uger til at gå med *lol*
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 10:32:07 10:32* af Admin »

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: November 06, 2016, 18:15:17 18:15* »
Et lille skridt videre..
Det tager tid med alle de små detaljer..:D
I følge tegningen skal dækket over kabyshuset beplankes, men det er forkert da der kun er planker i siderne og forest på huset. Gulvet under motorbåden er malet grønt.. Så det bliver det.. :D
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 10:32:51 10:32* af Admin »

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: November 16, 2016, 07:26:45 07:26* »
Citér
Jannie skrev:

Så må jeg jo indrømme at projektet startede i 1993. Jeps... helt tilbage i forige århundrede ;-) Så har der selvfølgelig været lange perioder hvor intet er sket på grund af pladsmangel, uddannelse, børn osv, men nu hvor børnene er blevet til et par store teenagere og den ene er på vej hjemmefra, er der blevet mere tid. Det er rigtig dejligt og hvem ved. Måske bliver der simpelthen også tid til at lave en tråd i forum :-)

Hej Jannie.

Skal lige bruge lidt ekspertise hjælp her..
Motorbåden.. Kan det passe der kun er en bænk agter, og de resterende passagerer skal stå op inkl styrmand.
Den var jo pakket ind i presenning den dag jeg var der, og finder ikke mange billeder af den.

De små detaljer skal jo med.. :D

Jannie

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: November 16, 2016, 07:40:13 07:40* »
Er det den motorbåd der ligger midt for, agter på kabyshuset? Så ved jeg det ikke. Alle bådene på kabyshuset var anderledes da jeg var med. Prøv at kigge i det store billedarkiv på skoleskibet-danmark.dk. under togt 92 er der et par billeder af båden.

jangroth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: November 16, 2016, 10:07:48 10:07* »
Citér
Jannie skrev:

Er det den motorbåd der ligger midt for, agter på kabyshuset? Så ved jeg det ikke. Alle bådene på kabyshuset var anderledes da jeg var med. Prøv at kigge i det store billedarkiv på skoleskibet-danmark.dk. under togt 92 er der et par billeder af båden.

Ja.. det var jo så ikke til den store hjælp.. De billeder havde jeg googlet mig frem til..:)
men tak for svaret.. *tup*