Forfatter Emne: Graupner Weser  (Læst 3102 gange)

Mac

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Graupner Weser
« Dato: August 01, 2016, 14:06:51 14:06* »
Jeg er ved at renovere en Graupner Weser brandsluknings fartøj
Da jeg ikke lige havde mod på at starte helt fra bunden
Så jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med

Der bliver monteret et 2,4ghz 3 kanals anlæg (er lige hvad jeg har fra en rc bil) til at starte med så den kan prøvesejlads når tid er

De 3 motorer i size 500 skal de bare parel forbindes og tilsluttes en fartregulator og hvilke .

Hva batteri skal der sejles med gerne
Der skal monteres lys/pumpe til brand spulerne osv

Det var lige de første par spørgsmål
VH Mads

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Graupner Weser
« Svar #1 Dato: August 01, 2016, 17:04:20 17:04* »
Hejsa Mads og velkommen til :)

Du finder en byggevejledning her https://www.graupner.de/mediaroot/files/2149_Loeschkreuzer_WESER_de_en.pdf hvis du ikke selv har en.

Ang. Motor så ville jeg nok starte med nogen 6-12V 500 serie motorer (der sidder 3 RS-540 6-12V i min Weser ved dog ikke hvordan den sejler med dem) med noget 2S Lipo og en ESC for hver motor.

Hvis der skal spares så er denne ESC fin nok, bruger dem selv https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F44313%5F%5FHobbyKing%5FX%5FCar%5F45A%5FBrushed%5FCar%5FESC%5FEU%5FWarehouse%5F.html

Hvis du bruger en 12V vandpumpe så giv den et separat batteri eks 3S Lipo, det har jeg monteret i min Düsseldorf (2S 2200mA).

Men der findes så mange muligheder der ude. her er en som kørte med 1 x Speed 600 og 2 x Speed 500 og skiftede til 2 x Robbe Power 755/40 med næsten samme hastighed men meget mindre forbrug.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Mac

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Graupner Weser
« Svar #2 Dato: August 02, 2016, 20:54:24 20:54* »
Hvis jeg montere en fartregulator på hver motor alså 3 x motor og 3 x fartregulator
Og de skal køre alle samme på en gang hvordan montere jeg den sammen med fartregulatoren findes der en form for et fordelerkabel fra 1 modtager over til 3 fartregulatore

Mac

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Graupner Weser
« Svar #3 Dato: August 02, 2016, 20:55:41 20:55* »
Citér
Mac skrev:

Hvis jeg montere en fartregulator på hver motor alså 3 x motor og 3 x fartregulator
Og de skal køre alle samme på en gang hvordan montere jeg dem sammen med modtageren findes der en form for et fordelerkabel fra 1 modtager over til 3 fartregulatore

Jack

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Graupner Weser
« Svar #4 Dato: August 03, 2016, 01:12:50 01:12* »

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Graupner Weser
« Svar #5 Dato: August 03, 2016, 11:32:00 11:32* »
Citér
Mac skrev:

Og de skal køre alle samme på en gang hvordan montere jeg den sammen med fartregulatoren findes der en form for et fordelerkabel fra 1 modtager over til 3 fartregulatore

Du skal bruge det de kalder et Y-kabel 1 til 2 så ved 3 ESC'er skal du bruge 2 stk. Husk der er flere stik typer men her er et eksempel http://www.modelskibet.dk/product/futaba-y-kabel-15-cm-7955/

Hvis du kan finde en ESC som kan klare 2 motor både normaltforbrug samt start strøm så kan du nøjes med 2 ESC'er, personligt ville jeg ikke prøve 3 motor på en ESC.

En anden mulighed er at bruge sådan en her http://www.modelskibet.dk/product/fartregulator-quicrun-wp860-dual-brushed-11228/ (den er dog pt udsolgt) og en enkelt ESC  til den sidste motor og med en opsætning således at du normalt sejler med 2 motor tændt og skal det gå tjept så tænder du for den sidste via anlæget. Så kan du nøjes med et Y-kabel og du spare på strømmen.

Husk at du altid skal fjerne den ene røde ledning fra ESC til modtager kablet hvis de har BEC.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Mac

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Graupner Weser
« Svar #6 Dato: August 03, 2016, 18:10:24 18:10* »
Tak for svarene jeg prøver mig lidt frem
Men vender dog  tilbage igen:)