Forfatter Emne: Epoxy/polyester  (Læst 1856 gange)

PeterThorsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Epoxy/polyester
« Dato: September 24, 2016, 23:05:16 23:05* »
Hej forum.
Jeg er startet op med et sejlbåds projekt, og skal en gang når jeg har fået sat lister på skroget og lavet div.gennemføringer tilror, skrue og køl, lagt noget tætnings materiale inden i skroget. Udvendigt bliver den både spartlet, malet og lakeret. Så mit spørgsmål er: Hvad anbefaler i til at behandle med indvendigt? Altså som giver nok tid til at kunne fordele et helt lag i alle hjørner, uden det er hærdet helt op. Jeg vil selv mene at epoxy havde været det bedste at bruge, men jeg er åben for at høre hvad andre bruger :-)
På forhånd tak, mvh Peter.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Epoxy/polyester
« Svar #1 Dato: September 25, 2016, 15:18:28 15:18* »
Hej Peter

1: hvis du vil sejle med båden jævnligt så vil jeg anbefale at du lægger en gang tyndt glasfiber væv udvendigt, der er flere der har ærgret sig gennem tiden, når deres finde både er blevet utætte. Blandt andet Jørgen Krog.

2: Jeg brugte et 2K polyester produkt som skj13 havde købt i Tyskland, som var uden de kradse fortyndere og var noget længere om at tørrer (knap 40min arbejdstid efter blanding). Kan desværre ikke husk hvad det hed og Søren er ikke mere.

Flere har anbefalet produkter fra LKR Epoxy (Karlslunde) men deres hjemmeside findes ikke mere men i.flg. Facebook så er de åbnet igen. https://www.facebook.com/lkrepoxy/
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

PeterThorsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Epoxy/polyester
« Svar #2 Dato: September 25, 2016, 16:22:26 16:22* »
Hej Carsten. Jeg ved ikke endnu hvor meget jeg ville komme til at sejle, men det kunne nok være en god idé at ligge et lag glasfiber på, for at få den bedste beskyttelse. Er biltemas epoxy og glasfiber noget man skal gå en bue udenom? Kan se at de er ret fornuftige med priserne i forhold til andre steder.
Mvh Peter.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Epoxy/polyester
« Svar #3 Dato: September 25, 2016, 18:51:04 18:51* »
Jeg har brugt deres epoxy og det er en ildelugtende omgang.

Deres GF måtter har jeg ikke nogen erfaring med, men jo finere jo bedre, så er der ikke så megen finish med spartelmasse og slibning.

Personligt så ville jeg kontakte LKR epoxy for at høre om de stadig er på markedet og så ofre det lidt mere og få noget der passer til opgaven.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

PeterThorsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Epoxy/polyester
« Svar #4 Dato: September 25, 2016, 21:04:11 21:04* »
Ja okay, det er altid rart at høre om andres erfaringer. Vi går jo kolde tider i møde, så det kunne være rart med en epoxy der var til at holde ud at arbejde med indendørs. Jeg vil prøve at kontakte LKR epoxy og høre dem.
Du skal have mange tak for hjælpen.
Mvh Peter