Forfatter Emne: Billing Boats: Neptun (motorbåd)  (Læst 1593 gange)

michko

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Billing Boats: Neptun (motorbåd)
« Dato: April 03, 2017, 15:25:26 15:25* »
Jeg har et byggesæt til Neptun det har jeg haft i rigtig mange år. Dengang var jeg ikke smart nok også at købe fittingsætter - bare fordi forhandleren ikke havde det hjemme den dag..

Nu er det jo udgået for lang lang tid siden. Jeg kan muligvis glemme alt om at finde en komplet æske med fittings.

Men måske er der nogen på dette udmærkede forum som har sådan noget liggende i en støvet æske?

For nem reference har jeg sat et billede ind.

michko

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: April 03, 2017, 15:29:06 15:29* »
Her kom så billedet, det var for stort før (jeg er ikke så trænet i fora)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 03, 2017, 16:29:07 16:29* »
Hej

Et par moderned skrueaksler er nemme at skaffe du måler bare akselrør og selve akslen på tegningen og finder noget der passer. P stiver til akslerne fås også så de kan  passes til. Ror fås i mange afskygninger så det er også nemt.

En del af fittings kan stadig købes i løsvægt fra Billing Boats, der er flere forhandlere rundt om i landet og tror det er nemmere at finde løsdele end et komplet fittingssæt med mindre at servicechefen herinde har et liggende.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

michko

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: April 04, 2017, 11:44:09 11:44* »
Tak for ideer!  Jeg opdagede jo at den gamle forretning i København i kælderen ved Israels plads er lukket for længst. Den var ellers god.
Hvor handler i henne?

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 04, 2017, 19:25:14 19:25* »
Hejsa

Start med at få en oversigt over hvad du skal bruge, du bør kunne måle de fleste fittings på tegningen eller via. byggevejledningen.

Nu skriver du ikke hvor du bor men hvis du handler bedst ved at rører tingene så er der modelskibet.dk , de har åbent i butikken fredag eftermiddag og lørdag formiddag.

Så er der internettet det er bare at søg, pas på med shops uden for EU det kan hurtigt blive dyrt pga. toldbehandling.

ebay er også et godt bud og du kan finde mange Billing Boats fitting der, det kan dog være svært at finde en sælger der har alt hvad man skal bruge og så løber portoen op samt en del Tyskere ikke vil sende til Danmark.

En anden fornuftig webshop er http://www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/

Ellers så kan du kigge under links oppe i top menuen der er en del links til sider med modelbådsudstyr
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

michko

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 05, 2017, 10:59:06 10:59* »
Tak for info, meget værdsat. Jeg bor ude på landet omkring Præstø, så det er en god bid, men jeg vil se hvad jeg kan samle sammen, og så tage en tur ind.
Sjovt at bygge, man er lidt rusten, men det kommer vel i fingrene igen.

Bjerge

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 05, 2017, 11:06:06 11:06* »
Har et komplet set.
Skal jeg tage et foto af fittings-listen og sende dig? evt sms.

Vh Jesper

michko

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 05, 2017, 14:11:46 14:11* »
Ja tak. Jeg sender dig en privat besked