Forfatter Emne: Bumper Boat  (Læst 1057 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bumper Boat
« Dato: Juli 02, 2017, 13:40:23 13:40* »
Jeg fandt dette lidt anderledes byggesæt på nettet.  https://www.lowemodels.co.uk/bumper-boats Jeg købte basic kit + motor pakke og har fortrudt at jeg ikke tog figuren med men sådan er det jo.

Sætte kom semi samlet, det vil sige skrog var samlet og skumringe monteret, og de 2 overbygninger var skåret nogenlunde til.

Så delene er rettet til med en saks og en skarp kniv.

Ror er noget 3D printet og støbt. Det er ikke særligt præciseret produceret og det er skævt så skruen støder på, så det skal lige rettes til med noget sandpapir.

Motor kit består af motor - ESC - servo - aksel - skrue - link til servo/rorarm.

Aksel og skrue er af fin kvalitet og nem at montere.

Motor er en MFA RE-385 (Speed 400 størrelse) som i.flg. instruktionen bare skal klemmes ned i skroget, jeg fandt dog at den kunne flytte sig, så den fik en lille klat marine silikone.

ESC er en no name 20A kineser (magen til den jeg har monteret i min Möwe II) Det er muligt at slå bremsen fra via. kontakt på printet.

Jeg valgte at bruger et Lipo 2S 2200mAh batteri fra lageret, men der kan nemt lægges et større i.

Den var i vandet i dag og den sejler som forventet, det er ingen racerbåd men sejler med god fart og er nem at styre.

Konklusion: En simple og sjov modelbåd som alle kan hygge med, uden at være bange for at ødelægge mange timers arbejde.
Servo der følger med er noget analog Kina halløj men gør det fint nok og den monteres bare ved at klemme den ned i holderen.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:21:56 09:21* af Admin »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Bumper Boat
« Svar #1 Dato: Juli 02, 2017, 13:42:30 13:42* »
Video 

Og de 6 sidste billeder
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:23:07 09:23* af Admin »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.