Forfatter Emne: NQD Jet Boat  (Læst 2664 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
NQD Jet Boat
« Dato: Juli 18, 2017, 17:22:29 17:22* »
Hejsa et hurtigt sommer projekt.

Jeg har set flere sjove Brushless ombygninger af  NQD Tear Into jet boat på nettet, så jeg købte en via. eBay.

Det er oprindeligt et stykke legetøj hvor elektronikken er noget hø men kan med en BL blive noget sjovere så det prøver.

De første billeder viser den som den kom.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:13:38 09:13* af Admin »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
NQD Jet Boat
« Svar #1 Dato: Juli 18, 2017, 17:25:47 17:25* »
Der blev bestilte lidt dele hos hobbyking.com (husk at vælge EU warehouse ellers kan det blive en dyr oplevelse)

2 stk 3S 2200mAh Lipo batterier
1 stk BL Turnigy 3800KV 2627
TX60 stik
30a ESC (fandt i mellemtiden en 40a så den bruger jeg)
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:13:55 09:13* af Admin »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
NQD Jet Boat
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2017, 17:28:56 17:28* »
Så var det tid til Chop-Shop :D

Jetdrevet er monteret sammen med elektronikken og herefter er de 2 skrog dele samlet, så der skal skæres hul i toppen, for at man kan fjerne indmaden.

Elektronikken ryger til genbrug det var stikende ringe så ingen video af den som standart.

Jeg havde en savklinge til mit knivskaft og må sige at det var en god investering.

Jet drevet er limet i så brug den tid og tålmodighed der skal til for at tage det ud i et stykke og uden at beskadige skroget. Min fik lidt strækmærker på agterspejlet.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:15:00 09:15* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
NQD Jet Boat
« Svar #3 Dato: Juli 18, 2017, 17:35:28 17:35* »
Så er det samle tid :)

Husk at gemme den lille skive der sidder mellem motor og drev da den skal genbruges.

Jet drevet er limet i igen.

De Næste projekter er:

1: at få lukket et skruehuk i bunden samt antenne hullet i toppen.
2: Bygge en batteriholder / bakke.
3: Montere en servo, halvdelen af den oprindelige servo genbruges som holder.
4: Der skal skæres en tynd plade til at lægge over hullet for at gøre den lidt mere vandtæt da der er stor risiko for at den vælter rundt.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:15:36 09:15* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
NQD Jet Boat
« Svar #4 Dato: Juli 23, 2017, 07:43:35 07:43* »
Nå troede at den skulle testes på vandet i dag, men Vallensbæk nordhavn er lukket pga. oversvømmelse og de lover jo også noget mere vand i løbet af dagen.

1: Nå men det overflødige skruehul er lukket med lidt spartelmasse lavet af rester fra det låg jeg skar ud for at komme til elektronikken, det er så opløst i lidt acetone, så er farven bevaret og det er flydt godt sammen.

2: Batteribakke er limet i, og er tilpasset så batteriet både kan ligge på langs og tværs for bedste balance. test vil vise hvad der er bedst.

3: Servo er monteret med en strip, skal lige programmer maks udslag på senderen.

Alt elektronik er monteret med klæbepuder beregnet til at sætte plakater op med, og de holder fint på plast overflader.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:17:28 09:17* af Admin »
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
NQD Jet Boat
« Svar #5 Dato: September 01, 2017, 15:57:44 15:57* »
Så kom den endelig på vandet.

Den går fint på 2S LiPo og den skriger der udad på 3S.

Videoen er taget hvor den sejler på 2S. Den er meget svær at styrer, skal have justeret maks udslag på dysse

« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:18:36 09:18* af Admin »
Mvh
Carsten