Forfatter Emne: RNLI Alice Upjohn  (Læst 14900 gange)

SHR

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: RNLI Alice Upjohn
« Svar #30 Dato: Februar 01, 2019, 15:45:27 15:45* »
Så fik man lige en original Polo, fra den rednings station som Alice Upjohn var stationeret ved.

SHR

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Februar 25, 2019, 09:41:57 09:41* »
Så er der sket lidt mere.

Styringen af roret er noget af en opgave som godt kan give grå hår.
Da jeg gerne vil have rorservoen så langt tilbage fra rorstammen som muligt for, at have mulighed for en evt. udskiftning af servoen, kunne jeg ikke bruge de medfølgende dele.
Jeg måtte derfor “opfinde” en længere arm fra rorstammen til servoen.
I rodekassen, fandt jeg en stump aluminium, som jeg kunne bruge til at eksperimentere med.
Alu. er jo et tilpas blødt materiale som kan tilpas uden brug af specielt værktøj.
Der blev savet og der blev filet et spor som servoarmen (se billederne), kunne arbejde i, da jeg var færdig med at tilpasse/bukke den nye arm syntes jeg resultatet var så godt at den var både færdig og brugbar.
Jeg havde ellers lånt noget messing af et par klubkammerater, med det blev der ikke brug for.

Billederne viser en prøve opstilling, for der er endnu mange ting der skal gå op i en højere enhed, før det hele bliver limet fast, for når agterdækket er limet på, er der ingen mulighed for at servicere rormekanismen.

SHR

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Februar 25, 2019, 09:43:53 09:43* »
De to “Bulkhead” tværspanter, som skal understøtte for og agter dækket, skal jo sidde helt
perfekt.
Min måde at gøre det på, er ved at montere målebånd på ydersiden af skroget (se billederne), dermed har man en nøjagtig reference på begge sider af skroget.
Målebåndene kan ”lånes” i div. Byggemarkeder.

SHR

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Marts 30, 2019, 16:21:18 16:21* »
Hej igen
Så er jeg endelig tilfreds med ror mekanismen.
Servo holderen er limer fast på en ny støtte "fod" og den nye rorarm som nu er i 1,5 mm messing er gennemtestet, så nu er der næsten klar til at spanterne kan limes fast, så for og agterdækket kan blive limet på.
Men inden da, skal der lige limes nogle lister på indersiden af skroget, de skal understøtte for og agterdækket.