Forfatter Emne: Amati modeller  (Læst 225 gange)

Per Rise

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Amati modeller
« Dato: Februar 05, 2019, 11:35:09 11:35* »
Hej alle sammen

Byggeriet af Billing Boats Skoleskibet Danmark er i en afsluttende fase med rigning. Er nu i gang med at se mig om efter et nyt projekt. Kunne tænke mig at lave Titanic, og har fundet et skalasæt i 1:250 fra Amati. Dels har det en mere håndterbar størrelse, og dels er det noget billigere end Billing Boats (der ganske vist også er større).
Er der nogle af jer, der har erfaringer med kit's fra Amati.
Til Amati modellen kan der tilkøbes foto ætsede dele til overbygningen. Er det ikke også noget, der medfølger Billing Boats modellen? Til Amati modellen koster de foto ætsede dele £200 +, og så bliver prisen jo næsten den samme som Billing. Kittet koster £375 + levering, i alt ca. £400. Billing koster ca. kr. 8000,-.

Et andet spørgsmål til jer. Findes der nogle byggesæt af cruise ships / luksus linere f.eks. Andrea Doria, QE2 eller andre.

På forhånd tak for input

Per Rise

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Sv: Amati modeller
« Svar #1 Dato: Februar 05, 2019, 12:05:26 12:05* »
Hej Per

Som jeg læser det så er der da photo etched dele med i Amati kittet se her https://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/amati_titanic.html

Det ser også sådan ud her

Mvh
Carsten
« Senest Redigeret: Februar 05, 2019, 12:10:00 12:10* af tica »
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Per Rise

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Amati modeller
« Svar #2 Dato: Februar 05, 2019, 14:52:02 14:52* »
Hej Carsten

Tak for info. Du har da helt ret. Jeg skal bare læse videre :).

Bestillingen er gennemført. Håber det bliver godt.

Venligst

Per Rise