Forfatter Emne: Mål på kutter og maling  (Læst 96 gange)

haze

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Mål på kutter og maling
« Dato: September 22, 2019, 14:21:36 14:21* »
Jeg her helt blank hvad angår både, men derfor er jeg godt igang med at lave mig en lille kutter alligevel, den skal ligne noget på en størrelse af 10-13m da den er ca 40cm lang(skala 1/24 eller 1/32). Den er bygget uden tegning da jeg fandt bunden på skrotten som jeg viderebygger på, så jeg har intet at referere til. Jeg har ingen forstand på størrelse af fks maste, hytten eller den firkantet luge ting der er foran på sådan en lille kutter. Jeg mangler mål så jeg ved ca hvad størrelserne er, jeg har kigget på en del forskellige billeder efterhånden og har fundet noget at gå efter i størrelse men det er 1 billede hvor man ikke kan se ret meget.
Hvis i har noget der ude der kunne minde om det jeg laver, kunne jeg da godt tænke mig at se lidt billeder.

Samtidig vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvilken type maling man skal bruge til sådan en træ rc båd.

På Forhånd Tak

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Sv: Mål på kutter og maling
« Svar #1 Dato: September 25, 2019, 15:58:25 15:58* »
Hejsa

For inspiration kan du kigge på Crabben cutter, COX fra Grupner eller Mary Ann fra Billing Boats.

Det billede du har sat ind, hvis du siger at en gennemsnitlig mand er ca185cm høj, så kan du regne højden på styrehuset ud, og det samme med evt nedgange og andre detaljer på billedet.

Ang. behandling af træet, så ville jeg som minimum stryge skroget både ind og udvendigt med en en fortyndet epoxy eks. Z-Poxy PT 40 Finishing resin fortyndet med husholdnings sprit. (det trænger bedre ind på den måde men tag det roligt ellers skal der bare slibes for meget bagefter.

Her efter er der flere muligheder for maling jeg bruger selv Valejo vandbaseret både med pensel og airbrush.

Mvh
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.