Forfatter Emne: Hvilket drive til min båd  (Læst 2116 gange)

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilket drive til min båd
« Dato: Oktober 03, 2008, 11:08:51 11:08* »
Jeg er pt igang med en hydro, al á Slo mo shun, i 1:8 forhold.

Da jeg er lidt grøn i faget, er der nogen som kan kom med nogen feed back vedr., flexi shafts, stingers og speed boat rør.
Hvis der er en som kan fortæl hvor meget plads en zenoah motor skal brug (LxHxB) vil det også vær rart.

Lidt detailje. transom er 22cm bred, og 6cm høj i midten. Der sidder en hale finn som kommer ned over den der er kun 2cm fra bunden af finnen til bunden af skroget! Der er godt 5cm på hver side af finnen.
Transom er lavet af 8mm kryds og der til kommer en 0,5mm alu.

Med hensyn til Flex shaft, der er 45cm!!! fra transom til enden af den ekisterende rør (som skal nok ud igen:( )
I must be mad!*hilarious**helplees**stress*

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: Oktober 04, 2008, 12:16:57 12:16* »
hej ian

ført lidt info om zenoah:
Længde  140 mm
Bredde 135 mm
Højde 180 mm
jeg har 130 mm imellem mine motorrails der holder motorbefæstigelserne.
Jeg har med fordel købt flere af mine dele hos : http://www.mhz-modellbau.de/shop/shop.htm
Det er tysklands svar på en modelbådsguru... han har alt og sender ekstremt hurtigt (normalt 3 dage.
Vedrørende din flex shaft. 45 cm er intet problem. Jeg bruger 57 cm til min No Mercy. Men du skal montere din flexaksel i et messingrør og derefter komme et teflonrør indeni, ellers er det hverken vandtæt og så brænder det sammen pga svingninger. Teflon hjælper imod svingninger. Så få fat i teflonrør samt flexaksel. de flexaksler jeg køber hos mhz er med firkant i enden så de er nemmere at montere samt de er 1 mtr lange.

Men tag lidt billeder af båden og sæt dem ind i denne tråd så kan jeg bedre hjælpe.
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 05, 2008, 10:29:32 10:29* »
Du kan se den her:
http://www.skalamodelskibe.dk/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=191

Bredden på 135mm, den er med karb. på, ik'. Kun jo vær den kan lige komme ned i hulet, med lidt vend og vip.
I must be mad!*hilarious**helplees**stress*

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2008, 12:42:27 12:42* »
har set lidt på billederne... det bliver lige snert nok med en benzinmotor. For du skal jo også have plads til udstødning og den fylder en del på en benzinbåd. Så ville nok hellere vælge en børsteløs motor og så en god regulator samt en ordentlig pakke li-Po
du kan evt se her i DK efter motore: http://www.el-fly.dk/grp11-r10.asp
Ring evt til ham og fortæl hvor meget din båd vejer så finder han altid en motor der passer.
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege