Forfatter Emne: Hvilken Lim???  (Læst 2698 gange)

Martin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Dato: Marts 20, 2009, 23:25:43 23:25* »
Hvilken lim bruger man til at lime de der lyseblå skumplader sammen med?

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2009, 08:18:02 08:18* »
Hej Martin

Jeg bruger denne type lim:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4863&Grp=&n=20100

OBS:
1: Du skal bare huske at smøre et tyndt lag på med en spartel. ( Der må ikke komme vand på limen )

2: herefter er det vigtigt at dine skumplader er trykket helt sammen da limen udvider sig hvis der er luft imellem dem.

3: For at sikkere dig at pladerene ligger som de skal mens at limen hærder kan du stikke nogle små søm ind fra siden og ned i den næste plade.
[

sigurd

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Svar #2 Dato: Marts 21, 2009, 12:17:20 12:17* »
Hvor kan man få de blå skumplader? og hvad koster de?
MV. Hilsen

Sigurd

Martin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2009, 07:27:07 07:27* »
Jeg har købt mine blåskumplader et tysk byggemarked "PRAKTIKER" i flensburg "fÖRDEPARK"

Nu kan jeg ikke lige huske størrelsen på pladerne men de koster fra 16 euro og opefter.

1 Euro = ca 7.60 kr.

Martin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Svar #4 Dato: Marts 22, 2009, 07:39:35 07:39* »
Angående at lime pladerne så vil jeg prøve at bruge den lim.
Jeg vil lægge kølen og sætte spanterne hvor de skal være samt tilpasse skumplade imellem spanterne dvs bund i en hel plade men kan ikke nøjes med at sætte pladestykker på ca 10 cm bredde i hver side istedet for at bruge en hel plade?

Kan man ikke bruge klemmer også til at holde pladerne sammen imens de hærder?

Hvad er hærdetiden?*hmm*

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Svar #5 Dato: Marts 22, 2009, 09:16:56 09:16* »
Klemmer ku man godt brug. Hvis du ikke har noget imod at der kommer buler der hvor klemmene er...
Det få gang jeg har brugt skummede PU lim, er jeg blevet ret ovrerasket at hvor meget limen kan udvide sig!
Hvis du skær op og så lime de sammen, brug et par stift er at forhindre at ting skrider og så klemmer du dem IMELLEM to plader. (pas på ikke at få lim på disse). Der skal klemmes rimligt meget ellers udvider limmet og du få noget som ligner en pariser toast!!!

vedr, hærdnings tid. Normalt er et par timer nok, MEN med skum skal du nok vente til dagen efter da skum plast er ikke suger lim til sig som f.eks træ.
I must be mad!*hilarious**helplees**stress*

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvilken Lim???
« Svar #6 Dato: Marts 22, 2009, 11:54:41 11:54* »
Citér
Ian M skrev:
Klemmer ku man godt brug. Hvis du ikke har noget imod at der kommer buler der hvor klemmene er...
Det få gang jeg har brugt skummede PU lim, er jeg blevet ret ovrerasket at hvor meget limen kan udvide sig!
Hvis du skær op og så lime de sammen, brug et par stift er at forhindre at ting skrider og så klemmer du dem IMELLEM to plader. (pas på ikke at få lim på disse). Der skal klemmes rimligt meget ellers udvider limmet og du få noget som ligner en pariser toast!!!

vedr, hærdnings tid. Normalt er et par timer nok, MEN med skum skal du nok vente til dagen efter da skum plast er ikke suger lim til sig som f.eks træ.

Helt rigtigt IAN *tup*
[