Forfatter Emne: Forslag til BL motor og ESC  (Læst 2073 gange)

wissing

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Forslag til BL motor og ESC
« Dato: Juni 24, 2009, 11:26:49 11:26* »
Hej

Håber en eller anden kan hjælpe mig. Jeg har igår købt en Drifter Design Victory fra Hydro & Marine. (Båden er knap 1 meter lang) Jeg er ude efter en ESC der kan tage 2 stk. 11.1V Lipo på 3300mAh. Desuden skal jeg bruge en BL motor - er der nogen specielle?

Håber nogen kan give mig et svar :-)

Mvh. Casper

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: Juni 25, 2009, 08:59:46 08:59* »
hej casper

ja du har da fået fat i det rigtige fra starten. Drifter M er en lækker speedbåd med stort fartpotentiale.
Men du skal finde ud af hvad du vil ofre på motore og fartregulatore. For det kommer ikke an på hvor store dine batteripacks er men hvor mange ampere du kommer til at trække ud af motoren.

Men når du skriver at du kommer til at bruge 3s pakker i din båd så kommer der ikke til at være særlig meget skud i din båd, medmindre du serieforbinder dem så du kommer til at få en 6s pakke.

Hvis det er tilfældet så vil jeg foreslå evt. en vortex motor fra denne side: http://www.rc-raceboats-world.de/xoshop/product_info.php?pName=vortexbl-vx6-p-8&cName=motoren-vortex-brushless-c-1_16
og så en fartregulator fra hydro marine. Men du skal ikke tage en med for mange omdrejninger jeg ville nok foreslå en VX6L/11 der er ikke for mange omdrejninger og den vil ikke trække for mange ampere.

håber at dette hjælper dig på vej B)
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege

wissing

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 25, 2009, 09:01:59 09:01* »
Mange tak for dit svar - det er til meget stor hjælp :-)