Forfatter Emne: Standard Flex  (Læst 2673 gange)

staalorm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Standard Flex
« Dato: Oktober 20, 2009, 14:23:28 14:23* »
som i kan se i mit fotoalbum, har jeg en flex stående i min stue. den er scala 1:20 og det passer, den er 2,7 meter lang.
modellen har stået i vsmk.dk lokaler indtil indbrudet. og er så overdraget til mig, så jeg kan færdiggøre den, men jeg tror aldrig jeg bliver færdig med den. den er så stor og der er så mange muligheder for at lave sjov med den.

modellen er bygget på dansk maritim institut, og har været brugt til stabilitets prøver og bølge sejlads. Den er bygget før Flyvefisken blev køllagt. Skroget er en lavet i træ, som en lag på lag. modellen er reddet fra destruktion af mine kollegaer, som fandet den og gemte den. ved siden af lå bølgemodellen til Thetis skåret i 3 stykker den var også i scala 1:20 omregnet var den cirka 6 meter lang.

men nu står den hos mig, håber at jeg kan få den ud og sejle til næste år. men nu må vi se
Kuno er navnet :-)

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Standard Flex
« Svar #1 Dato: Oktober 20, 2009, 15:07:35 15:07* »
Citér
modellen er bygget på dansk maritim institut
*hilarious* Det er jo der jeg arbejder sjovt nok.
Jeg trode sku at modelen var blevet ødelagt men nej.
[

staalorm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Standard Flex
« Svar #2 Dato: Oktober 20, 2009, 15:53:17 15:53* »
det var da pudsigt, ja jeg er lidt ked af at thetis var skåret i stykker, men den havde vist også været for stor og sejle med. + jeg skulle have haft en bådtrailer for at kunne fragte den rundt
Kuno er navnet :-)