Forfatter Emne: Airbrush  (Læst 9907 gange)

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Dato: November 22, 2009, 17:14:33 17:14* »
Jeg har nu købt mig en Airbrush men har problemer med at bruge den der står feks. at der skal males med en tryk på ca 1.8 bar  skal man så lade den   lukke luften ud til den går ned på de 1.8 bar og så trykke helt i bund for at male ligeleds syntes jeg det er svært at se når man maler på noget der er hvidt når man så skal male det gråt så er det ikke nemt at se hvor meget maling man kommer på vil ger have nogle råd

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #1 Dato: November 22, 2009, 18:14:24 18:14* »
Hej Bjarne

Det er helt rigtigt at din airbrush pistol skal ha et luft tryk på ca. 30-40 PSI eller 2-3 bar.
På din trykregulator som sidder på din kompressor kan du skrue op eller ned for dit luft tryk. ( Og derefter låse den igen i håndtaget )

OBS: En grund til at du ikke rigtigt kan se din maling kan måske være at din maling ikke er ligesom mælk i tykkelsen.
        Hvilken maling bruger du.
PS. Har du et link til din airbrush pistol.
[

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #2 Dato: November 22, 2009, 22:54:18 22:54* »
Michael har en rigtig god vejledning til brug af airbrush http://modelskibet.dk/getdoc.asp?id=28&md5hash=6796BE6416E3182A967A6F2BF86EB2BF

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #4 Dato: November 22, 2009, 23:09:52 23:09* »
Tak Skjold det kunne jeg ikke lige få den til;)

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #5 Dato: November 23, 2009, 07:42:57 07:42* »
Jeg har købt den her http://www.co-import.dk/    Har lige hentet den vejledning som Skjold henviser til så den vil jeg lige læse Malingen er på vandbase mener at jeg har blandet det tynd nok men det kan da godt være at det skal være tynder så det må jg så prøve ps hvis man laver en blandig hvor man selv laver en ny farve kan man så lave så meget(tynd) og så gemme den i en tæt flaske det kunne jo være at man skal bruge den til at rette noget bagefter så er det ikke let at ramme den samme farve

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #6 Dato: November 23, 2009, 09:46:22 09:46* »
Jeg har noget maling fra Humbrol det vil jeg prøve at øve mig med for at se hvordan det ter sig i forhold til det vandbaseret Det var noget der fulgte med da jeg købte Airbrushen  Så får vi se om det er bedre Jeg er godt klar over at det ikke er noget man lære fra den ene dag til den anden men alligevel kan det ikke gå for stærk med at lære det  jeg prøver igen!

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #7 Dato: November 24, 2009, 12:55:19 12:55* »
Så har jeg prøvet at male med Humbrol dog med terbentin som fortynder da jeg ikke lige kunne opdrive Xylol hvor kan jeg købe det? Det gik rigtig godt den her gang Så nu tror jeg på det  Skal nu bare have noget øvelse
tak for hjælpen til jer alle

Lasse68

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #8 Dato: November 24, 2009, 15:07:21 15:07* »
Hilsen Lasse68

-------------------------------------------------
[small]....Maa du opgive kampen, det Gud forbyde, skal du vikle dig i Fanen og dø\".

Gammel Faneed
[/small]

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #10 Dato: November 24, 2009, 15:45:33 15:45* »
Så vil jeg prøve en favehandler i Herning

jetjes

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #11 Dato: November 25, 2009, 10:43:26 10:43* »
Vil høre i dette indlæg om man overhovedet kan male sit skib med pensel...har ikke lige en airbrush...eller bliver det ikke godt/pænt..

jesper

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #12 Dato: November 25, 2009, 17:45:52 17:45* »
Hej Jetjes

Naturligvis kan man male sit skib med pensel.

Jeg gør det altid selv , men dertil skal så også siges, at de modeller jeg bygger er mere "gammeldaws", forstået på den måde, at det typisk er modeller af 75 - 150 år gamle (sejl-)skibe, så de skal IKKE - synes jeg - stå så "skarpt" i malingen, som de moderne skibe gør. Disse gamle fartøjer blev malet med en pensel - ergo maler jeg også mine modeller med en pensel! :)

Når det så er sagt, så kræver det - måske - lidt mere tålmodighed og lyst til at bruge en pensel, for du vil typisk skulle give MANGE (tynde) lag......men på det punkt adskiller det sig måske ikke så væsentligt fra maling med spray - kender det ikke.

Kort; vælg den type at male på, som du kan lide, men prøv dig frem først.

Mvh
Steen
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #13 Dato: November 25, 2009, 20:30:45 20:30* »
Kan kun tilslutte mig Steen & Hp
Men fordelen ved en airbrush er at overfladen bliver mere hvordan skal man beskrive det ensartet måske.
[

jetjes

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #14 Dato: November 26, 2009, 10:45:07 10:45* »
tak for hjælpen, når det så er sagt, kan man så få en air brush til en fornuftig pris, ved ikke hvad de koster, og er der forskellige typer...

jesper