Forfatter Emne: Airbrush  (Læst 10734 gange)

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #30 Dato: December 13, 2009, 16:34:23 16:34* »
Jeg er nybegynder med Airbrush og vil sige til dig at du ikke vil fortryde at anskaffe en Jeg er sikker på at det er det rigtige at male med trods det at jeg ikke har øvelsen rigtig endnu. Har selv lige fundet ud af at jeg kørte med for stor tryk så da jeg fik det rettet gik det rigtig godt Daniel jeg har købt den Airbrush som du omtalte den er god Men jeg vil spørge om du maler en skrog på størrelse med det skib som jeg er ved at lave med en af den tybe Airbrush eller skal man da bruge en anden tybe?

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #31 Dato: December 13, 2009, 16:53:05 16:53* »
Hej Bjarne
Du kan uden problemmer male dit skrog med denne type pistol medmindre det er et rigtig skib *hilarious* så ville jeg nok bruge en auto sprøjtepistol.

spøg til side jeg kan godt følge dig, da man ikke kan male sit skrog på en optankning i pistolen da dit skib er 2 meter langt.

[

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #32 Dato: December 13, 2009, 16:59:22 16:59* »
Ok så er det jo bare at tanke op jeg syntes også at man kan male ret meget med bare en opfyldning Særlig efter at jeg fik skruet ned for trykket Det største problem tror jeg er at holde den ordentlig ren

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #33 Dato: December 13, 2009, 18:17:22 18:17* »
Hvis du bruger humbrol maling kan jeg godt forstå at du kan ha nogle problemmer med at holde din airbrust pistol ren.

Så derfor vil jeg lige kaste mit vælg op i luften ang. maling.
http://www.customcolors.dk/AUTO-AIR/malings%20liste/AUTO-AIR%20malings%20liste.htm
Disse farver kan du uden problemmer mixe sammen til den ønsket farve hvis den ikke er lavet i forvejen.

Ps. For mig er denne maling mere mig fordi at den er lige klar til at bruge og når jeg skal rengør min pistol så skal jeg kun bruge AJAX CRYSTAL CLEAN
[

jetjes

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #34 Dato: December 13, 2009, 20:03:01 20:03* »
Har brugt en grunder fra humbrol. Men syntes at det er svært at få pænt når man maler ovenpå det. Syntes at den er meget mørk når man skal male med en hvid farve ovenpå. Ved ikke om det er bedre at bruge glattfix, da den er klar.

Er der noget man skal tænke på når man køber en airbrush..

jesper...

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #35 Dato: December 14, 2009, 07:43:39 07:43* »
Så du vil anbefale vandbaserede maling? Jeg vil godt tro at det er nemre at holde Airbrushen ren med Jeg syntes også at Humbel har en lang tørretid Bruger du så den der hedder Auto lak hvordan sikre du dig at den bliver mat?
Det vil vel heller ikke lugte så stærk når man maler

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #36 Dato: December 14, 2009, 09:05:31 09:05* »
Denne maling er tør på 30 min. ( Og er næsten lugte fri )
Tilsidst skal du bruge lak på denne type maling så der kan du bruge mat lak.
[

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #37 Dato: December 14, 2009, 09:29:29 09:29* »
tak for svaret

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #38 Dato: December 15, 2009, 18:24:12 18:24* »
Daniel, og alle andre som har en idé. Jeg har også købt en airmax, max 2. Indtil un har den virkede helt fint. Men Men Men.. Nu har den fået den idé at den skal bobler og sprutter i maling beholder og den sprøjter og stænker over alt. Fra beholderen altså.
Den har blevet renset 110% og gør det endnu. Den laver det om der er tal om maling eller rent fortynder.

Meget glad for den ellers. det er bar denne lille problem som gør at den er ubrugligt PT.

HELP`!
I must be mad!*hilarious**helplees**stress*

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #39 Dato: December 15, 2009, 18:37:11 18:37* »

Problemmet er at den får falsk luft.

Problemmet kan du komme til livs ved at spænde Nr. 2 og Nr. 4
Til Nr. 4 er der en fastnøgle som fulgte med din airbrush. Nr.32

Håber at du kan bruge dette ;)
[

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #40 Dato: December 15, 2009, 19:12:56 19:12* »
Tror ellers at de to ting var ordentige spændt; Jeg prover dit forslag næste gang jeg skal bruge den.
Tak for din hurtige svar.

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #41 Dato: December 15, 2009, 21:04:00 21:04* »
Den pakning som er bag #4 på tegningen ser lidt suspekt. Jeg var nød til at brug en lup for at se om den var der!!!

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #42 Dato: December 23, 2009, 14:25:02 14:25* »
Var ved at male mine spil med et ville min Airbrush ikke male som om den er stoppet er det for at malingen er for tyk? har nu skilt den ad så håber jeg at den er samlet rigtigt igen brugte den anden jeg havede til at gøre det færdig hvad har jeg gjordt forkert?

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #43 Dato: December 23, 2009, 17:49:27 17:49* »
Som du selv kom ind på Bjarne så er din pistol nok stoppet til.
Stedet hvor den er stoppet til er ved nr. 4 da der kun er et sted mellem 0.2 - 0.35 mm luft rundt om nålen.*eek*
Og så er humbrol maling desværre rigtig hurtig om at tørre da det får luft hele tiden.

Det er min erfaring med humbrol maling og en airbrush.

PS. Men om du har lavet malingen for tyk *helplees*

[

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Airbrush
« Svar #44 Dato: December 23, 2009, 18:28:16 18:28* »
Så er ´mine airbrush i fuld fart igen. Ser ud som det var den der falsk luft. Er normalt imod brug af "vold" til at spænde ting med, men den klarede problemet sku!

Egnig med Webby, Humbrol maling kan til tider blever en svin at sprøjte maler. Brug den rigtig tynd så gå det, men pas på at du ikke få gardiner eller blæksprutter!