Forfatter Emne: Hvordan bliver båden tæt???  (Læst 2898 gange)

Jannie

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvordan bliver båden tæt???
« Dato: November 29, 2009, 18:54:12 18:54* »
Ja. Hvordan bliver båden tæt, der hvor der f.eks. trækkes snore igennem dækket og ved roret?

Jannie

Anders Nielsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: November 30, 2009, 08:24:31 08:24* »
Hej

Jeg går ud fra at det er en sejlbåd vi snakker om... :)

Det er næsten umuligt at få det helt tæt tror jeg.

Jeg har vedhæftet et billede der viser to forskellige måder at lave servo setup på. Det viser også lidt detaljer omkring gennemføring af skøder mm.

/Anders

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 30, 2009, 16:45:48 16:45* »
Hej Jannie

Jeg benytter mig af tynde silikone (lidt hårde) slanger: De er ca. 5 mm tykke udvendigt og med en indvendig diameter på knapt 2 mm. Disse klipper jeg af i passende længder - borer et hul med en tilpas diameter (må gerne gå stramt) - og lader røret løbe op til rælingen (svært at forklare - prøv evt. at se fotos i nogle at mine albums). Disse slanger køber jeg hos en VVS-grossist.

Selve røret bliver under dæk limet fast med Araldit (eller anden 2-komponent lim). På dækket får det lak, og jeg oplever sjældent at der trænger vand gennem disse rør - og hvis der gør, så i så små mængder, at det ikke betyder noget. Det er ved div. luger, at der typisk trænger vand ind.

Håber at min forklaring kan hjælpe dig - ellers må du sige til, så skal jeg forsøge at lave nogle tegninger eller tage nogle "forklarende fotos".:)

Mvh
Steen
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)

carlsen73

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 13, 2011, 11:08:16 11:08* »
Citér
bejseline skrev:
Det gør vel ikke noget, at den ikke er 100 % tæt – når blot den flyder, som den skal?
Havde der været levende passagerer om bord, havde det været en anden sag (thihi), men det er jo ikke tilfældet….

Endnu en reklame mand på siden hjælp:-/