Forfatter Emne: Net handel  (Læst 4579 gange)

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
Net handel
« Dato: December 07, 2009, 13:22:12 13:22* »
I Denne tråd havde jeg tænk mig at vi kunne komme med ris og ros
Om de steder vi handler på nettet  

1.Har de det vi skal bruge
2.Levere de det til tiden
3.Kommer det der er i rest ordre
4.Får vi det vi regner med
5. osv osv
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #1 Dato: December 07, 2009, 14:15:48 14:15* »
Må jeg foreslå at når der skrives indlæg her, så lige skrive lidt om betalingsmuligheder og fragtpriser, hvis det forekommer relevant.
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #2 Dato: December 07, 2009, 14:45:25 14:45* »
rigtig go ide skjold/Markus.*clap*

Hp du siger i 2 år *hmm* det er sku ikke godt må jeg sige.
[

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #3 Dato: December 07, 2009, 15:57:15 15:57* »
jeg har handlet en del i Tyskland uden der er noget at komme efter *clap*

har desvære også en modelven der går og vendter på en pakke på andet år:@
og der er rykket for det op til flere gang *hmm*
på mail og tlf   den er også betalt for varen :@
IOS
Dansk Modelbygger Laug.

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #4 Dato: December 07, 2009, 16:57:54 16:57* »
Citér
HP skrev:
Handler en del ved Conrad.de

jeg oplever.

1: ja.
2: ja, det gør de, og forsvarligt pakket.
3: der er ikke restordre da man jo kan se om tingene er på lager. bestiller man alligevel, kommer sagerne som regel meget hurtigt.
4. Ja. der er en udmærket produktbeskrivelse.
5: Priserne er absolut konkurrencedygtige. og du behøver faktisk kun at handle ét sted.

En modelkollega fra klubben, har derimod en restordre liggende ved en dansk netbutik, som har ligget i snart to år. varen er betalt, men aldrig leveret....  

Plastprofiler, såsom vinkelprofiler, rør, plaststænger i 0,3 - 1,5 mm osv. køber jeg gerne direkte ved Plastruct. de forhandler polystyreneprodukter, samt den korrekte lim m.v. for do.  også her er der super service, gode priser og hurtiglevering, samt et super produkt.

Jeg er 100% enig med HP vedr. Conrad.de; er ALDRIG blevet skuffet - har senest købt en Proxxon bord-rundsav hos dem (den kostede knapt det halve af hvad prisen er i DK) - og den blev leveret indenfo 1½ uge. Kan KUN anbefale dem - og de har rigtigt meget!!

Mvh
Steen
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #5 Dato: December 07, 2009, 16:58:09 16:58* »
Citér
HP skrev:
Handler en del ved Conrad.de

jeg oplever.

1: ja.
2: ja, det gør de, og forsvarligt pakket.
3: der er ikke restordre da man jo kan se om tingene er på lager. bestiller man alligevel, kommer sagerne som regel meget hurtigt.
4. Ja. der er en udmærket produktbeskrivelse.
5: Priserne er absolut konkurrencedygtige. og du behøver faktisk kun at handle ét sted.

En modelkollega fra klubben, har derimod en restordre liggende ved en dansk netbutik, som har ligget i snart to år. varen er betalt, men aldrig leveret....  

Plastprofiler, såsom vinkelprofiler, rør, plaststænger i 0,3 - 1,5 mm osv. køber jeg gerne direkte ved Plastruct. de forhandler polystyreneprodukter, samt den korrekte lim m.v. for do.  også her er der super service, gode priser og hurtiglevering, samt et super produkt.

Jeg er 100% enig med HP vedr. Conrad.de; er ALDRIG blevet skuffet - har senest købt en Proxxon bord-rundsav hos dem (den kostede knapt det halve af hvad prisen er i DK) - og den blev leveret indenfo 1½ uge. Kan KUN anbefale dem - og de har rigtigt meget!!

Mvh
Steen

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #6 Dato: December 07, 2009, 16:59:23 16:59* »
Hov - hvad skete der lige der??????? *eek*

shipbuilder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #7 Dato: December 07, 2009, 18:49:50 18:49* »
Hej..

Jeg må desværre også tilstå jeg selv har prøvet det der..
begge gange på ebay.com..
Jeg har enlig altid vist det var en gambling men kunne simpelthen ikke stå for mosten..
første gang var det SS UNITED STATES i 1/350.. købt og betalt og de skrev den var sendt.. men den dukkede aldrig op.. :|
anden gang er enlig her for nylig.. og ja det var SS FRANCE.. den kostede mig 800 bobs.. den var godt nok sendt helt til england hvor jeg skulle modtage den på det arbejde jeg havde dengang.. efter en masse mails både til senderen og til DFDS Tor Line i England, fandt vi ud af den var mistet efter en tur rundt i england.. 800 bobs lige ud af vinduet.. *bye*
Her render man rundt og tror alt er godt.. lige til der er en der lige skal have den med hjem.. ØV..
Jeg har selvfølgelig forsøgt alt for at få dem hjem.. men vejen endte blindt.. og nu er det forsent..

Det var min historie..
Shipbuilder..

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #8 Dato: December 07, 2009, 20:46:24 20:46* »
Hej

Jeg må da også lige give mit besyv med. Har også handlet flere gange hos conrad. Og kun 1 gang er jeg blevet skuffet.
Jeg handler dog rigtig meget på Ebay. Og ud af 191 handler har jeg heldigvis kun 1 handel der gik i vasken. Det vil sige at jeg fik min vare men den var i væsentlig dårligere stand end beskrevet.
Så vil klart anbefale Ebay.de
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #9 Dato: December 07, 2009, 22:19:20 22:19* »
Jeg har købt min Happy Hunter på denne side her http://www.mts-soest.de Det var en god og meget hurtig levering  Ca. en uge fra jeg betalte. det skulle godt nok ha været komplet set hvor fittingssætet fulgte med men der manglet nogle ting. men det var en meget god pris selv om jeg måtte skaffe et nyt  fittingssæt jeg fik det til Ca. 2500 Dkr. Happy hunter, motor sæt, det halve fittingssæt sæt porto  var også med i prisen så alt i alt var jeg meget tilfreds :)

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #10 Dato: December 08, 2009, 08:21:47 08:21* »
Der er så mange forhandlere derude!

Det er næsten nemmere kun at skrive hvis man har en ekstraordinær god oplevelse *tup* eller føler at vedkommende shop er permanent en dårlig shop.  Jeg synes kun man skal stemple en butik, hvis der i gentagne tilfælde er en dårlig oplevelse, eller hvis forhandleren konsekvent nægter at levere det man har betalt for.

Der kan være en enkelt smutter for alle, men hvis de er villige til at rette op på det, så hører det egentlig under god service :-)
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #11 Dato: December 08, 2009, 19:13:21 19:13* »
Jeg har altid fået mine ting som lovet.
Og jeg har efterhånden købt ting fra de 4 verdens hjørnere*hilarious*
[

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #12 Dato: December 15, 2009, 16:31:43 16:31* »
jeg har lige modtaget en mail fra en og det er den samme butik igen  

det er ikke godt
IOS
Dansk Modelbygger Laug.

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #13 Dato: December 15, 2009, 19:07:35 19:07* »
ps. det er ikke mig men en Norsk model ven som sejler fra Esbjerg  
der har købt noget men ikke fået alt det han har betalt for og det er over 2 år siden :@

så sker der ikke snart noget er der kun en ting at gøre
og det er at skrive hvem der :@*bugs*
IOS
Dansk Modelbygger Laug.

danholm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Net handel
« Svar #14 Dato: December 15, 2009, 19:39:47 19:39* »
hej

jeg syntes det er dårlig etik at hænge andre eller forhandlere ud på forum.
De problemer man må have med en forhandler må klares internt, Han har måske haft 1000 gode handler og et par stykker er glippet..

Mvh
Dan Holm