Forfatter Emne: Scharnhorst  (Læst 2926 gange)

mikestorbank

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Scharnhorst
« Dato: Februar 07, 2010, 11:55:13 11:55* »
hej.. jeg er helt ny til det her skibs byggeri..

jeg har dog engang samlet en lille sejlbåd.. men den døde på jomfru sejladsen

...altså jeg vil bygge mig en scharnhorst i skala 1:144 da jeg skal bruge den til R/C Combat

problemet er bare at jeg nok ikke er helt så god som jeg nogen gange tror..

jeg har lavet nogle små eksperimenter men det gik langt fra godt... så det  jeg søger er vil egentligt et samlings sæt ( et smukt et )
jeg har set nogle skibe som mildt sagt lignede noget katten har slæbt med ind

jeg er frisk på at starte nu selvom jeg nok først til efteråret kommer rigtig i gang der..

jeg håber i vil hjælpe mig - ps jeg ønsker helst ikke at skulle importere så meget fra udlandet da jeg går ind for danske varer ( hvis der nu skulle mangle noget )

mikestorbank

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Scharnhorst
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2010, 13:59:17 13:59* »
okay så glem smukt - men ja et samle sæt
jeg søger bare nogle råd eller links til at bygge hende

jeg vil bare gerne have noget alla et samlesæt...

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Scharnhorst
« Svar #2 Dato: Februar 09, 2010, 07:44:02 07:44* »
Hej Mike

Jeg har svaret dig i en privat email.

Men med hensyn til samlesæt, så findes der ikke rigtig noget.

Man kan købe glasfiberskrog og kanoner, men resten er man nød til selv at stykke sammen. Kravene til udseende er ikke voldsomt store, sålænge man holde sig indenfor nogle minimumskrav til den skala man bygger i, hvilket primært er 1:144. Modellen skal ligne sit forbillede og profilen skal være rigtig, men derudover... :(  *hilarious*

Der er ikke så mange worldwide, så der er ikke penge i at fremstille byggesæt. Men der er da nogle stykker som leverer  til vores hobby.
Bla. http://www.strikemodels.comsom en af de væsentligste. De ligger i USA, men skulle snart komme med nogle nye og bedre kanontyper til Biggun. Rygtet vil vide at der arbejdes med en europæisk afdeling.

/Markus
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

mikestorbank

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Scharnhorst
« Svar #3 Dato: Februar 09, 2010, 14:25:26 14:25* »
Jeg har skrevet en mail mere til dig Markus... jeg opgiver mere eller mindre en Scharnhorst.... (suk) hun er bare for svær at finde dele til og på http://www.strikemodels.com/products/ships/dkm-bismarck/ kan jeg finde næsten alt til en Bismarck samtidig med at man kan købe et "kit" hvor man får de mest grundlægende dele og kittet plus kanoner koster 615 dollars... hvilket jeg syntes er pænt billigt

DOG ved jeg ikke om kanonerne kan bruges.. da de tilsyneladende bruger Co2.. kan man bruge Kompressorer til dem alligevel  

mikestorbank

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Scharnhorst
« Svar #4 Dato: Februar 09, 2010, 14:25:46 14:25* »
Jeg har skrevet en mail mere til dig Markus... jeg opgiver mere eller mindre en Scharnhorst.... (suk) hun er bare for svær at finde dele til og på http://www.strikemodels.com/products/ships/dkm-bismarck/ kan jeg finde næsten alt til en Bismarck samtidig med at man kan købe et "kit" hvor man får de mest grundlægende dele og kittet plus kanoner koster 615 dollars... hvilket jeg syntes er pænt billigt

DOG ved jeg ikke om kanonerne kan bruges.. da de tilsyneladende bruger Co2.. kan man bruge Kompressorer til dem alligevel