Forfatter Emne: Hvad siger konen?  (Læst 2765 gange)

wernerfire

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Dato: Marts 13, 2010, 15:33:11 15:33* »
Hej alle sammen,

Nu er jeg lidt interesseret i modelskibe - men mest indirekte for at kunne følge mine kæres interesser, og så må man også læse lidt om det - ikke sandt?

Så jeg "blader rundt" på de forskellige sider og ser til min overraskelse, at nogle modelskibesamlere har fået samlet et imponerende antal.

Så er det lige, jeg ikke kan lade være med at tænke: "Hvad siger konen"?
Det må jo tage utrolig meget tid og plads - og så er det jo heller ikke en helt billig hobby.

Eller samler konen med;-) ?

Ninna

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2010, 16:42:08 16:42* »
Her i huset har konen lært at leve med det :-)

Og pt. er min samling ikke så stor, pga. div. uheld under flere flytninger rundt i landet.

AM (konen) er selv lidt interesseret i at bygge, dog mest plast bygge sæt af fly.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

michaelbm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
Hvad siger konen?
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2010, 19:45:35 19:45* »
Dyrt? Tja, som en sagde til mig en dag: Prøv at regne timeprisen ud i stedet for den totale pris. Så er denne hobby blandt de billigste.
Think twice - you can only cut once!

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Svar #3 Dato: Marts 14, 2010, 14:33:05 14:33* »
Hej Michael

Enig; timeprisen er ikke specielt høj!

Det er i øvrigt pudsigt, og en ting jeg har lagt mærke til; når jeg sidder ved en sø og sejler, og folk kommer for at kigge på, så er der altid 3 spørgsmål, der går igen:

1: Har du selv bygget det?
2: Hvor lang tid/timer har det taget?
3: Hvad har det kostet?

Det første spørgsmål kan jeg forstå, med de to andre........????

Mvh
Steen
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Svar #4 Dato: Marts 14, 2010, 17:45:11 17:45* »
Citér
Steen B skrev:

Det er i øvrigt pudsigt, og en ting jeg har lagt mærke til; når jeg sidder ved en sø og sejler, og folk kommer for at kigge på, så er der altid 3 spørgsmål, der går igen:

1: Har du selv bygget det?
2: Hvor lang tid/timer har det taget?
3: Hvad har det kostet?

Det første spørgsmål kan jeg forstå, med de to andre........????

2: Mange folk har ikke tid (vil ikke tage tiden *hmm*), eller tålmodighed til at bygge i mange timer i dagens travle Danmark, det er bla. også der for at alle de her RTF, RTR og RTS  (RT = rady to) pakker har vundet indpas på markedet i dag.

3: Jeg har oplevet folk som har stået og "pralet" med hvor mange 1000kr der var for i deres båd/bil/fly og det rygtes rundt omkring. Jeg plejer at fortælle at jeg købte mit RC anlæg tilbage i 1980 og det er det samme jeg stadig bruger :-) og så nævner jeg da også glæden ved at side og hygge og nusse med bygningen i de mørke vinterdage.

Og jeg har tit oplevet en voksen komme over for at kigge sammen med sønnike og som starter med linjen "ja sønnen ville jo lige se hvad du leger med" year right ;)

Vh
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

gyda

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2010, 10:20:35 10:20* »
Her siger ”konen” ikke noget, for her er det ”konen”, der samler..
Men okay – mine veninder forstår mig ikke rigtig – jeg er bare ikke god til det der med symaskine og strikketøj…

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2010, 16:17:44 16:17* »
Citér
”konen”, der samler
*clap*

Citér
jeg er bare ikke god til det der med symaskine og strikketøj
 Det er jeg heller ikke *hilarious*
[

Viggo Munck

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad siger konen?
« Svar #7 Dato: Juni 13, 2010, 07:52:29 07:52* »
Det der med symaskinen er vi nødt til, hvis sejlene ikke skal sys i hånden. Men ellers kunne konen jo vise sin deltagelse eller interesse ved at hjælpe med at sy de sejl.
Og så ved jeg godt at lille webby ikke er til sejlas med vedvarende energi. *lol* Det er nok derfor du ikke er til symaskiner.

Vh
Viggo
Husk at tjære gør fødder og lunger sorte