Forfatter Emne: Skibets historie  (Læst 1845 gange)

wernerfire

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skibets historie
« Dato: Marts 13, 2010, 15:43:55 15:43* »
Hej,

Hvordan vælger du dit skib?
Vælger du det, blot fordi du synes, det er flot - eller interesserer du dig også for historien bag?

Selvfølgelig skal man ha' lov til at være samler for "synets skyld", men jeg kunne forestille mig, at der ville være ekstra meget at snakke om ved modelskibetræf, hvis man også interesserer sig for dets historie.

Er det ikke sådan, at man kan vælge en "Titanic" eller en bestemt isbryder, der har været i vanskeligheder?

Jeg er meget interesseret i din historie.

Ninna

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Skibets historie
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2010, 17:01:56 17:01* »
Mit første skib Banckert fra Billing Boats blev bestemt af mine forældre da det var en julegave tilbage i 1981. Jeg har den stadig og den skal snart have den store tur.

Ellers er jeg nok mest interesseret i WWII skib og redningsfartøjer. Men vælger efter smag / ønsker og hvad der lige er tilgængeligt her og nu (pga arbejdsløshed er pengene en begræsende faktor).

Eks. er jeg pt. i gang med at renovere Neptun fra Graupner (se mit fotoalbum) Det er et skib som jeg kan husk fra min barndom og det dukkede lige op til den rette pris for et par uger siden.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Viggo Munck

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skibets historie
« Svar #2 Dato: Marts 14, 2010, 20:20:38 20:20* »
Hvad er det egentlig, som er facinerende?
Mit første skib var Lilla Dan. Skibet er dansk og modellen er dansk. Det var nok derfor jeg valgte den.
Mit næste var Regina fra Billing. Det er en jagt, som har sejlet forbi herude i fjorden i min barndom.
Det næste er Jylland. den måtte jeg have da den kom. Bare for historiens skyld og fordi vi ofte besøgte den dan vi for år tilbage boede i Femmøller ved Ebeloft.
Og så naturligvis Roar Ege. Når man nu har en svaghed for vikinger.
Dragen har jeg gang i fordi jeg gerne vil have et, som kan sejle på egne sejl. Det er bæredygtigt drivmiddel. Nogle kalder det miljø-freak.
Jo, historien betyder en del for mig.

Vh
Viggo
Husk at tjære gør fødder og lunger sorte