Forfatter Emne: Vendbar skrue  (Læst 3777 gange)

Neubert1975

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Dato: Marts 29, 2010, 16:51:40 16:51* »
Jeg har en gang set at der var et firma der lavede vendbare skruer.
Problemet er at jeg ikke kan huske hvem, så skulle der være en der kender til en sådan, evt et link hører jeg gerne :)
Tolmodighed er en dyd ;)

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2010, 21:27:43 21:27* »
*hmm* ja du siger noget *hmm* kan bare ikke huske navnet.
[

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
Vendbar skrue
« Svar #2 Dato: Marts 29, 2010, 23:04:59 23:04* »
de kunne ikke holde og laves ikke mere
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2010, 05:51:53 05:51* »
Hej

Gravede lige i mine Graupner kataloger og i 1989 havde de en Vario-Propeller 50 nr 1777 og den fås ikke mere.

VH
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Neubert1975

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2010, 08:45:38 08:45* »
Hej
I skal have mange tak for svarene, omend det var triste nyheder, det kunne tyde på at jeg ikke skal have en vendbar skrue *hmm*
Tolmodighed er en dyd ;)

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2010, 08:48:46 08:48* »
Hej

Når man ikke kan købe dem, så må man jo selv lave dem *tup*.

http://steamtug.orconhosting.net.nz/

Jeg fandt den ved at google lidt efter "propeller model ship variable pitch", prøv evt. selv flere kombinationer. Men det er nok svært at finde noget brugbart, da det åbenbart er en sjældenhed.

/Markus
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
Vendbar skrue
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2010, 09:08:23 09:08* »
jeg er udlært skibsmontør og har haft finger i over 100 skibs skruger  
de toleranger der er i en 1:1 skruge kan du ikke få i en i 1:50  så det bliver noget daleværk
ps til at starte men var de i messing men kom så i plast

nej det er en drøm som nok aldrig bliver til noget
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2010, 10:13:58 10:13* »
Har man en drøm, så er det da bare med at komme igang...

Selvfølgelig kan de laves, så de kan holde. Men så er prisen også derefter, og salget ligeså. Hvis firmaerne ikke kan tjene på at lave dem, ja så udgår de naturligvis af sortimentet. Så enkelt er det.
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2010, 13:45:34 13:45* »
Hvilken skala var det i det hele taget du skulle bruge, Neubert?

Neubert1975

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2010, 13:56:31 13:56* »
hej tak for de mange svar :-)

Jeg tænkte ikke på nogen bestemt skala endnu, det var mere generalt jeg tænkte, da jeg har lidt ideer til hvor den skal bruges med tiden :-)
Tolmodighed er en dyd ;)

Nick

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #10 Dato: April 03, 2010, 13:58:04 13:58* »
Hej,

Det firma du skal kigge efter er Aeronaut deres hjemmeside er: http://www.aero-naut.de/

De har dog ikke det du kigger efter på deres hjemmeside, så du skal have fat i et rigtigt katalog.

De har i mange år lavet vendbare propellere både i tre og fire bladet versioner i messing.
Det nyeste katalog jeg har, er fra sidste år og der kunne man stadig få den firebladet version.
Bladene på propellen er skruet på og kan derfor skiftes, så man skal huske at bestille den rigtige propel diameter når man bestiller sit propelanlæg.
Propeller hovedet er ca. 15 - 20 mm i diameter, dertil kommer så bladene oveni. Det maximale omdrejninger anlægget kan tåle mener jeg ligger omkring 800 omdr/min (er ikke hjemme hos mit katalog i øjeblikket).

Hvad angår problemet med at finde et sted at købe sådan en dims i DK, kniber det lidt mere. Det eneste sted jeg har fundet indtil videre der handler Aeronaut og fået god service er:  http://www.model-hobby.dk/

Du skal nok regne med temmelig længe leveringstid da dele som dette kun bliver lavet på bestilling og hvad prisen angår skal du nok regne med den gale side af de 1000 kr for sådan et propelanlæg.

MHV

Nick

Neubert1975

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Vendbar skrue
« Svar #11 Dato: April 03, 2010, 16:08:10 16:08* »
det vil jeg da prøve at kigge lidt videre efter, du skal i altfald have mange tak for hjælpen :-)

Martin
Tolmodighed er en dyd ;)