Forfatter Emne: Rømø Mærsk  (Læst 11227 gange)

FARF

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #15 Dato: November 05, 2010, 16:33:35 16:33* »
Citér
Bygger skrev:
Fik en tegning i dag, meget skuffet.
Det findet en det hedder Robert Mærsk, samme model af tanker, så jeg har lagt en mail over ved ham (mærsk), om han ikke lige vel se om de ikke er bede.

Mvh Jørn

Dén bemærkning bør du nok holde helt og aldeles for dig selv...   Den person der velvilligt har arbejdet for at du kunne få tegningen, og det sågar ganske gratis, vil nok betænke sig en anden gang
om han eller hun gider bruge tid på dig..   hvis du er skuffet så hold det for dig selv. man kan jo nu engang ikke sende dig andet materiale end det der står til rådighed. og det er sket.  du bør bøje dig i støøvet for at der i det hele taget er et rederi der gider bruge tid på noget de absolut ikke tjener en rød øre på. tværtimod. det koster værdifuld arbejdstid at hjælpe dig..   hvis ikke tegningerne er som du forventede det, så hold skuffelses for  dig selv, og henvend dig igen, med ønske om evt. nogle ander mere fyldestgørende tegninger. Men du kan ikke tillade dig at skrive på et offentligt forum at du er skuffet..  Du risikerer at de smækker bremserne i helt og holdent.

Bygger

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #16 Dato: November 05, 2010, 17:53:58 17:53* »
Fik en tegning i skala 1:500

FARF

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #17 Dato: November 05, 2010, 18:29:37 18:29* »
Det var godt nok en klejn størrelse ;) hvilken skala ville du bygge den i ?

Bygger

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #18 Dato: November 05, 2010, 20:26:40 20:26* »
skala 1:100
Rømø Mærsk er 347 m lang og 51 m bred, ret stor
så det bliver noger af en skude, robåd SMIL.
men nu vel jeg lige se og han ikke findet noget mere over det skib, før jeg hopper ud i det.

FARF

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #19 Dato: November 07, 2010, 18:15:22 18:15* »
så forstår jeg bedre den skala tegningen er i. jeg går ud fra at det er meningen du vil kunne  sejle med modellen?? hvordan havde du tænkt dig at transportere og søsætte den ??? for slet ikke at nævne bygge den ??

skjold

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.dmbl.dk
Rømø Mærsk
« Svar #20 Dato: November 07, 2010, 23:16:09 23:16* »
1:100  = ca 350+kg på vander
1:200  = ca 30 + kg på vandet
IOS
International Offshore Support Vessel Society
Dansk Modelbygger Laug.

Bygger

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #21 Dato: November 08, 2010, 07:43:40 07:43* »
Hi Hi, nu skal jeg lige have en tegning at bygge efter, da det bliver ikke let at bygge efter den tegning, som jeg har fådet i skala 1:500, men jeg stiller heller ikke de store krav til tegning, da jeg let kan bruge fantasien, med hvor dan det skal se ud.
Hvordan den skal bugges, bliver nok krydsfiner, lister og glasfiber.
Jeg har været med til at renovere gammler svæverfly, har selv flyret i 12 år, og elsket de gammler træ flyver, se hvordan de var bygget, så tænkte man bare, hvordan det kunne holde sammel, med de tynde lister og krydsfiner, også flyve, men da også flyvet glasflyver, og har være på Træ kusus på Stavning lufthavn, og har arbejdet i med træ i mange år
Så jeg burte nok kunn bygge en lille tanker på 3.5 m.  

Bygger

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Rømø Mærsk
« Svar #22 Dato: November 08, 2010, 07:43:40 07:43* »
Hi Hi, nu skal jeg lige have en tegning at bygge efter, da det bliver ikke let at bygge efter den tegning, som jeg har fådet i skala 1:500, men jeg stiller heller ikke de store krav til tegning, da jeg let kan bruge fantasien, med hvor dan det skal se ud.
Hvordan den skal bugges, bliver nok krydsfiner, lister og glasfiber.
Jeg har været med til at renovere gammler svæverfly, har selv flyret i 12 år, og elsket de gammler træ flyver, se hvordan de var bygget, så tænkte man bare, hvordan det kunne holde sammel, med de tynde lister og krydsfiner, også flyve, men da også flyvet glasflyver, og har være på Træ kusus på Stavning lufthavn, og har arbejdet i med træ i mange år
Så jeg burte nok kunn bygge en lille tanker på 3.5 m.