Forfatter Emne: Modelbåde i søer VS. Løse hunde :-/  (Læst 3474 gange)

Dixon

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Modelbåde i søer VS. Løse hunde :-/
« Dato: Juli 17, 2010, 13:07:10 13:07* »
Her er lige en lille skræk historie.  Jeg er kommet godt igang med min AHTS båd, og er blevet færdig med skrovet og alt elektroniken til motor osv.
Så det var tid til at køre ned til den lokale sø og så om skuden kunne klare sea trail.  Midt i det hele kommer der en hundeejer forbi med hans unge schefer hund. Have godt hørt dem komme så jeg var sejlet ud midt på søen hvis nu hunden skulle hoppe i søen efter båden.
Og ganske rigtig, ud gennem krattet og ud i søen kommer hunden flyvende ud i søen, da den fik øje på min båd.
Så var det ellers bare med at komme op på den store remskive og give fuldkraft frem. Efter 5 nervepierende minuter opgiver hunden at svømme efter mit skib. Hunden svømmer ind til land og bliver sat i snor af sin ejer. Puha det var godt nok lige en oplevelse med nerver uden på tøjet. Resten af sejlturen gik fredeligt og roligt.

Er der nogle af jer der har lignende oplevelser eller bare nogle gode råd..

Hilsen Dixon

michaelbm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2010, 13:36:35 13:36* »
Uha, en skrækkelig oplevelse.

Jeg har oplevet noget lignende, men da jeg gjorde hunde-ejeren opmærksom på hans evt. erstatningsansvar, kom hunden hurtigt i snor. Et erstatningskrav på mere end 25.000,- plejer at få hunde-ejere til at tænke sig om.
Think twice - you can only cut once!

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2010, 09:06:36 09:06* »
Jo jo den historie kender jeg alt for godt. :o
Men som michael rigtig siger så vil der komme et  erstatningskrav hvis hunden får fat i den.
[

Dixon

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 18, 2010, 11:43:32 11:43* »
Ja det har i selvføldig ret i.. Det må jeg nok hellere lige huske og nævne hvis det skulle ske igen.

Tak skal du have HMSK..  :)

abeloneto

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 31, 2010, 19:54:20 19:54* »
Nervepirrende men spændende historie....
Jeg har faktisk selv en ung schæferhund men slipper hende aldrig løs, hvor det kunne blive farligt eller skræmme andre mennesker – jeg bryder mig heller ikke selv om at blive overrasket af en løssluppen hund.
Nogle gode råd: Fortæl ham, at der er hundeskove, steder hvor hunde må løbe uden snor… - og hvor hverken ejer eller hund risikerer noget.
Det virker somme tider bedre end trusler.

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 09, 2010, 21:19:08 21:19* »
Ikke så meget med båd at gør men har oplevet løse hunde på fiske tur. Et pænt bemærkning at hunden skal i snor og jeg mener pæn, resulteret i Jeg blev skælt ud a r*ven til og fik at ved jeg er ikke den eneste som har ret til at brug vandet!!!!
Det endt godt. min fiske kamarat hev sin politi skilt frem og skrev hundluftern et bøde for ikke at have hund i snør: totalt grinner!!

Ian M
I must be mad!*hilarious**helplees**stress*