Forfatter Emne: Skytrain/DC-3  (Læst 4800 gange)

shipbuilder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Dato: August 22, 2010, 13:27:03 13:27* »
Hej..

Jeg ved det nok ikke har meget med skibe at gøre, men jeg har et lille problem..
Det er nemlig sådan at jeg har en gammel Skytrain/DC-3 i 1/72 som har mistet sine ben.. den er lidt svær at rette op på, så jeg fik den idé at lave en diorama ud af det.. meeen det er jeg ikke en ørn til..
er der nogen der er det herinde?
Det skal lige siges at modellen er lavet..:)

hilsen Shipbuilder..

oemfod

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #1 Dato: August 27, 2010, 11:18:37 11:18* »
Hej
Du kunne evt lave et diorama, hvor den er mavelandet i en kornmark, eller pløjemark.. så ses det ikke at benene mangler.  

Så sætte nogle soldater rundt om den, til at passe på den, og hjælpe de skadede ud af den.

shipbuilder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #2 Dato: August 27, 2010, 16:55:42 16:55* »
Hej..

Det var nu også den idé jeg havde i mit hoved.. men det er ude for mit fælt.. :|
Derfor spørger jeg jer derude..
Jeg er bare sikker på jeg ikke kan hitte ud af at lave sådan noget..

Hilsen shipbuilder..

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #3 Dato: August 27, 2010, 19:30:46 19:30* »
Hej shipbuilder det lyder som en spændende opgave.

Kan du ikke ligge et billede ind af Skytrain/DC-3 så kan det værre at man fik en ide. *hmm*
[

shipbuilder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #4 Dato: August 28, 2010, 08:31:24 08:31* »
Jo Da..

Det bliver fra en mobil så.. mit Kamera er i stykker..

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #5 Dato: September 05, 2010, 15:24:18 15:24* »
Hvad med noget i denne her stil.
http://www.ninfinger.org/models/ipms1996/26.html
[

shipbuilder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #6 Dato: September 05, 2010, 16:48:11 16:48* »
Hej..

Kan du huske "Band Of Brothers" omkring hvor de bliver sendt ud i alle de her C-47 Skytrains hvor mange af dem styrter..
Efter det du har vist mig forestiller jeg mig noget mere hvor der er "sket" noget slemt oppe i luften, styrter ned i en mark, og se lidt mere spændende ud end det jeg lige har set...
Ikke ret meget mere end flyet, lidt vrag rester, noget mark som er pløjet op af flyet et stykke vej, og måske lidt overlevende...

Hilsen Shipbuilder

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #7 Dato: September 06, 2010, 15:02:38 15:02* »
Ja for søren fed serie.
din ide er slet ikke så dum *clap*
Og dine mænd som du skal bruge kan du uden problemmer få fat i.

Ps. Hvis du skal lave om på en mand så læg ham i kogende vand i 10 min og han bliver blød som smør.*hilarious*
[

Ian M

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #8 Dato: September 26, 2010, 12:10:41 12:10* »
Hi Shipbuilder, Jeg vil prove at gi' dig en lyn kursus i at laver en diorama.
Skaf dig noget MDF plader, Bauhaus er en gode kilde for rester som kan købes for en slik.
Efter den er tilpasset i storelse, skal den behandles med nogen PVA lim fortyndet med vand. Dette gør to tinge. Gør dem vandfast og alt det andet som skal på hæftes bedre fast.
Hvis du vil laver en korn mark er der et par ting du kunne brug. Tempura maling, som man kober i plast flasker til plakater. Bland de op med savsmuld og smør en tyk lag pa brattet. Inden den tør skal der trækkes spør hvor flymaskinen har ramt jorden.
For selv korn eller langt gras kan man til gode effekt brug bamser pels den findes i en utal af farve og længter og i 1/72 scaler virker fint. Eller kan man købe landskabs drys fra en modeltog butik. Dette sættes på plads med at male der hvor den skal ligger med fortyndet PVA. Brug rigligt. "grasset" drysses på and trykes let ned og ligges til tør. Næste dag kan man stil basen på kant og banke den lidt så overskudet falder væk.
Hvis man vil have totter af lang gras hår fra gamle pensler er go' til det!

Så er der lidt at kom efter.

Ian M
I must be mad!*hilarious**helplees**stress*

shipbuilder

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skytrain/DC-3
« Svar #9 Dato: September 27, 2010, 10:34:50 10:34* »
Hej ian

Jamen mange tak.. det vil jeg kigge på..
der går et stykke tid inden i får noget at se, da jeg mangler det fornødne udstyr.. jeg har altid malet med pensel og har ikke en sprøjte, men det kommer en dag..og jeg bor på en ø og har ikke de muligheder andre har.. så derfor går der lige et øjeblik inden i får et resultat..

men mange tak for hjælpen..

Shipbuilder