projekter > Projekter

Dickie tug konvertering

<< < (2/6) > >>

Soren_Moller:
Vandballast
Modellen er udstyret med et vandballast system. Det betyder i praksis at der er to huller i bunden af skroget.
Det er jeg ikke så vild med så der er blevet ilagt et par stykker styren, så vandet forhåbentligt holder sig udenbords.

Soren_Moller:
Drive-chain
Det nævnes flere steder på http://www.modelboatmayhem.co.uk/ at motoren for så vidt er ok mens der klages over støjgener fra akslen og vandindtrængen gennem stævnrøret.
Det viser sig at stævnrøret ikke har har lejebøsninger men blot er et 6/4 mm rør hvori 4 mm skrueakslen løber.
Dette giver uden tvivl problemer da pasningen må være relativt løs.
Jeg har derfor besluttet at udskifte med en Graupner Multispeed 380 (1139)http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/graupner_multispeed380.html
Det lykkedes at fjerne det oprindelige stævnrør ved et let vrid med en vandpumpetang.
På billedet ses den gamle og den kommende drivlinje.

Soren_Moller:
Den blev blå

Jeg syntes altid det er svært at vente på den første malings runde. Her ses første forsøg i blå indspiret af http://images.travelpod.com/users/eleneingreece/1.1274622493.turkish-tug-boat.jpg
Jeg er ikke helt tilfreds så måske får den tur til med en anden spray flaske:)

Soren_Moller:
Knap så blå.
Jeg syntes den blev lidt for blå, så her er en mørkere variant B)

Soren_Moller:
For at få plads til den nye drivlinje må vandballast tanken bortskæres.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version