Forfatter Emne: Hydro & Marine X-Ray  (Læst 12716 gange)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #30 Dato: September 22, 2008, 21:47:03 21:47* »
billeder.... ??
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #31 Dato: September 22, 2008, 22:01:46 22:01* »
heh, nej,

Jeg fik ikke taget kameraet med ud desværre :(

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #32 Dato: September 24, 2008, 20:12:59 20:12* »
Idag var jeg nede og sejle igen........og kom hjem med båden uden at noget er gået i stykker :-)

Umiddelbart har 4 nye hårde motor gummi dæmpere hjulpet på vibrationerne, så tingene ikke går i stykker :-)

Akslelen i min walbro carburator, gik ligepludselig trægt, og begyndte at knirke, og hænge med noget gas på.....så den skulle lige smøres.

Indtil nu har jeg sejlet uden canopy på båden.
Jeg skal have lavet nogle huller i låget så der kan komme noget kold luft igennem båden så det helle ikke bliver overophedet.

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #33 Dato: September 25, 2008, 19:25:24 19:25* »
SKOD!!!!!!!

Den bliver ved med at knække udstødningen.
Den er knækket 3 gange siden jeg sidst har skrevet.

Tror desværre ikke jeg kan overholde målet på 35cm fra tændrør til det tykkeste punkt på dæmperen, hvis det skal holde.

Problemet er at flex stykket er så kort, at det ingen virkning har.....så det må gøres længere.  Vi har prøvet med 3 forskellig flex materialer nu, og det hele knækker desværre i metallet.  Lodningerne holder perfekt.

Nåh, men jeg har fået skåret nogle huller i båden til noget luft.
Det ser ok ud, men jeg ville helst være foruden hulle i min båd......men så skal man jo sejle på el.  Benzineren skal ånde, og have køling.

JEg har endnu ikke sejlet med canopy på....kun uden for tilkøring, og optimal køling.  Har nu kørt 2,5 liter benz gennem motoren, med 4% olie

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #34 Dato: September 28, 2008, 00:05:39 00:05* »
en gang til... hvor præcis knækker den... billede igen tak
jeg har endnu ikke haft problemer med knækkede udstødninger men vil lige se din opbygning igennem igen... vender tilbage med evt. forslag

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #35 Dato: September 28, 2008, 14:34:34 14:34* »
Vi har prøvet 3 forskellige metal flex, lige der hvor det blå silikoner er nu. Røret har væeret ophængt i bagenden, på midten, og så både forenden, og bageden.

Nu, har vi forlænget det buede stykke, så det er skudt ind i røret. Så er der kommet den blå silikone slange hen over for at holde det sammen.  Jeg har ikke prøvet det her endnu.

Problemet med det metal flex er,  at der kun er plads til ca 4cm, for at overholde udstødnings aftanden på 35cm fra tændrør til tykkeste del på røret.  De 4 cm er ikke nok til at det kan flexe tilstrækeligt.

Men nu får vi se om det her holder.

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #36 Dato: September 28, 2008, 16:30:27 16:30* »
ok... så må jeg være dig svar skyldig..... ville selv få grå hår i hovedet over dette problem....
håber at det holder nu for dig;)

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #37 Dato: September 30, 2008, 16:45:31 16:45* »
NU tror jeg det holder.

Jeg fik sejlet halvanden times tid inden jeg skulle på arbejde igår, og det ser umiddelbart ud til at holde. ;)

Min 644 Walbro carburator er bare latterlig. Gas spjældet går på huset inde i venturien, så den stætter sig fast.....det gør det godt nok spændende, når man skal gasse ned når man vil dreje, og den bare ikke tager gassen :o

Jeg har skilt den ad, og pudset og poleret, men det blev ikke bedere. Det er meget svært at monterer spjældet perfekt centreret, så det ikke går på og binder.  Jeg har heldigvis en Walbro 603 carb, som er identisk med 644, men har bare et gas arm, og chocker håndtag.  Alt indmaden, og boring er det samme.

Så den har jeg monteret istedet. Må lege med den anden på et senere tidspunkt.

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #38 Dato: Oktober 08, 2008, 20:22:10 20:22* »
Øv, Sådan ender det når en FSR båd med en CMB 90 nitro tordner ind i siden på en:(

Og mit reso rør er også bulet :o

Jeg sejlede hurtigere end den på langsiden, og accelererede hurtigere, men jeg kunne slet ikke være med i svingene.  

Da den ikke kunne vide racet, så måtte den jo sænke mig,  ;)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #39 Dato: Oktober 08, 2008, 20:37:52 20:37* »
øv.... sådan går det nogle gange.... denne gang gik det ud over dig.... var det gerhardt der fik bulet din båd... eller bill

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #40 Dato: Oktober 08, 2008, 20:49:05 20:49* »
Det var Michael Ronsenberg`s båd..

tidligereadmin

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #41 Dato: Oktober 08, 2008, 20:51:47 20:51* »
:o øv øv øv :o
[

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #42 Dato: Oktober 09, 2008, 21:20:27 21:20* »
Så fik jeg lavet lidt.

Det tog ca en times tid at flå alt ud af båden.
Fik tilpasset glasfiberen alle de steder det var knækket, og limet med tynd sekundt lim, og så limet kulfiber ind på bagsiden med 24 timers epoxy.  Malingen er selvfølgelig slebet af på indersiden på limfladen, men kulfiberen blev lidt for bred, så derfor ser det ud som om jeg bare har limet det på malingen ;)

Har slebet lidt, og givet det noget grunder for at se hvor der skal plastik padding i "sårene" :)

Jeg var ude og lede efter mit låg på bunden af vores sø i Greve, men efter 2 1/2 time, måtte jeg smide håndklædet i ringen....algerne på bunden af søen har slugt det.  

Så jeg har fundet mit transport skadet låg frem, og fixer det.....så det er jo heldigt nok jeg har det B)

Jeg har en motip fælg spray liggende, så den bliver nok sølvfarvet, med hvid bund :)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #43 Dato: Oktober 09, 2008, 21:24:55 21:24* »
Jeg kan ikke sige det nok gange.... kom nu skum i jeres låg, derved vil det flyde ovenpå hvis det skulle gå galt.
Har selv prøvet et par gange at tabe låget til mine både ved uheld, men da jeg altid kommer skum i låget flyder de ovepå...

Kan se at du har lappet din side... men husk at komme epoxy på kulfiberen. Det kan købet billigt hos avionic.dk

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #44 Dato: Oktober 09, 2008, 21:34:41 21:34* »
Det er gennemvædet af det finste fra R&G ;)

Det er kun samlingen af de flækkede dele der er limet med sekundtlim, for at få formen 100% tilbage efter det hele har været kvast. :)