Forfatter Emne: Hydro & Marine X-Ray  (Læst 12435 gange)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #15 Dato: Juli 16, 2008, 11:21:12 11:21* »
nope. ikke i danmark, det var til et træf i tyskland at jeg så den.
ja man kan godt sølvlodde. men så skal delene være helt rene og fedtfri.
Du kan evt bruge bremsevæske for at fjerne al fedt og snavs og derefter skal du slibe delene så de kommer til at være grove op imod hinanden
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #16 Dato: September 09, 2008, 19:09:17 19:09* »
ok....så er vi igang igen :)

Enelig har jeg fået sølv loddet min udstødning sammen, og det ser godt ud. Mit flex rør kunne desværre ikke bruges her, så jeg fik noget andet der dur.

Jeg er igang med at monterer det hele, så der går forhåbentlig ikke SÅ lang tid inden den kan ramme vandet for første geng :D

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #17 Dato: September 09, 2008, 20:14:48 20:14* »
lækkert...
webmaster S har også lige fået sin motor hjem til sin båd. Nu mangler han bare at jeg tager mig sammen og piller min kobling af min båd så han kan lave en kopi til sin egen båd. Så er han også klar...
For jeg vil til enhver tid anbefale at der kommer slyngkobling på benzinbåde. Både for din egen sikkerheds skyld samt for komforten i at kunne have en båd liggende stille i vandet, selvom den er igang. Så er det nemmere at ordne båden samt sætte den igang

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #18 Dato: September 11, 2008, 16:38:08 16:38* »
Så kom den i vandet idag :D

Men det var en kort fornøjelse :|

Fik brændt cirka 1/4 tank af mellem tomgang, og 1/3 gas, og pludselig larmede den helt vildt.....nåh, så ved man godt hcad der er sket :)

Den er knækket ved flex røret.
Jeg tror at min udstødning har siddet alt for godt fast, og motoren som sidder i gummi ophæng, har bevæget sig.  

Så jeg vil prøve afmontere den glasfiber ring som holder om den, og se hvad der sker......men nu går der nok noget tid før det kan blive loddet igen.......må squ købe noget gas og ilt selv :@

Men så længe det varede gik den godt.
Den er overraskende hurtig, selv i tomgang B)

Da jeg satte den i vandet første gang, måtte jeg skynde mig at gribe efter fjernbetjeningen, da den var hurtigt over på den anden side af søen i Greve....sådan er det, når der ingen kobling er :)

Den gik så ud da jeg gav den lidt gas.
Så jeg måtte lige fede den på tomgangs skruen for at få den til at tage gassen uden at gå i stå.  Så gik det ellers fint...indtil den larmede ;)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #19 Dato: September 11, 2008, 19:37:15 19:37* »
ærgelgt... men sådan går det nogle gange....

og ja som jeg sagde... det er virkelig en fordel med kobling... ville stadig foreslå dig at investere i en kobling...

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #20 Dato: September 11, 2008, 20:18:40 20:18* »
nahh...gidder ikke lave det om :)

Jeg kan sagtens leve med det.
Jeg stopper bare motoren ved at give "bak".
Så det er ikke noget problem at få den ind til kajen :)  

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #21 Dato: September 11, 2008, 20:57:44 20:57* »
Fik også malet canopy`et idag ;)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #22 Dato: September 11, 2008, 21:25:43 21:25* »
lækkert...

vi må finde en dag hvor vi kan sejle sammen B)

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #23 Dato: September 11, 2008, 22:20:21 22:20* »
yep....skal lige have lavet den udstødning  :)

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #24 Dato: September 19, 2008, 17:19:51 17:19* »
Så fik jeg malet den indevendigt, og loddet min udstødning igen.
Så må vi se om det holder denne gang ;)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #25 Dato: September 20, 2008, 10:29:58 10:29* »
hvis du har mulighed for det så monter din udstødning med gummiophæng, det er nok til at det kan vibrere når båden hopper op og ned på bølgerne.
vi er forresten nogle stykker der overvejer at lave en lille "naturlig udvidelse" af stenene i selinesøen. Vi vil lave en forskalling nede i vandet og så smide stenene ud, så der bliver en brat væg istedet for som nu hvor det skråner ned. Derved kan vi søsætte bådene uden at vi får smadret vores ror når de støder på stenene. og samtidigt med så er det lidt af en bro  som vi sikkert kan hente bådene fra.

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #26 Dato: September 20, 2008, 21:06:20 21:06* »
Det lyder spændende med udvidelsen.  Jeg har aldrig været derude.
Jeg skal nok komme derud, når min båd er begyndt at blive pålidelig :-)

Jeg var nede i greve idag, og prøvesejle igen og jeg fik da 40 minutters sejltid :-)

Det gik rigtig godt, men der skal stadig justeres på nåleskruerne på karburatoren.....men jeg valgte at sejle rundt med en ret fed blanding, frem for at stoppe motoren, og hale båden ind hele tiden......igen havde det nok været nemmere med en kobling på motoren :-)

Ellers gik det fint

Til sidst, begyndte servoerne at opføre sig mærkeligt, og det viste sig at der var kommet vand ind i mit batteri stik.....

Og så skal jeg lige sige at det der Granit maling fra Dupli Color som jeg har malet indenvendigt er IKKE vandfast :-)
Så det skal lige have en gang klar lak.

DA jeg så kom hjem, opdagede jeg at udstødningen igen var knækket......men bare i den anden ende!

Samlingen foran, er meget stærk, så alt kraften er nok gået ud over det svageste punkt hvor den er tyndest....så den er knækket bagtil.

Jeg har loddet det sammen igen, og savet messing forlængeren midt over, og furbundet de 2 dele med silicone slange, så det kan give ig, istedet for at knække.  Istedet, har jeg monteret en holder bagers på røret, for at tage "vægten" af røret.  Så NU skal det bare holde :-)

Jeg syntes at der er lige lovlig mange rystelser i min båd.
Jeg tror at det skylldes den korte afstand der er mellem min flexshaft, og flex koblingen på motoren........Man kan faktisk kun se ca 1-2 mm af flex shaften.

Min teori er at motorens rystelser blver overført til min flexshaft/stevnrør, fordi det sidder for tæt sammen. Gummi dæmperne på motoren, gør at motoren kan bevæge sig en del, men der hvor flex shaften er, er den helt stiv.

Nu har jeg kigget på en del billeder af andre både, og kan se at der er ca 1,5-2cm flexshaft, mellem motor og stevnrøret.  Så jeg har kortet min af, og håber det bliver bedere.

Knækket.....

Her har jeg afkortet stevnrøret, så man kan se ca 2cm flex

Her kan man se hvordan det sad før:

Her kan man se de bagerste led jeg har lavet, så det kan give sig....istedet for at knække...

Jeg håber det kommer til at du` nu :-)

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #27 Dato: September 21, 2008, 16:35:40 16:35* »
ser godt ud nu med din udstødning. ang. rystelserne.... der er jeg lidt i vildrede om hvorfor du har så mange... men giv lige et praj tilbage om hvordan det virker efter din tilpasning

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #28 Dato: September 22, 2008, 15:16:22 15:16* »
Takker :-)

Jeg var ude med den idag, og der var markant færre rystelser i båden....men

Efter 4 tanke, ca 2 timers sejlads, så knækkede flex ledet i udstødningn foran igen.

Bill Nilsen var dernede, og han sagde at mine gummi dæmpere er alt for bløde......og det må jeg så give ham ret i. I forhold til dem der sad i hans båd, er mine bare vingummi :-)  Så det er nok der problemet mest er.  Så jeg bestiller nogle hårde gummi motor dæmpere.

Men nu fik jeg da sejlet en del.......og konstateret at jeg skal have nogle turn fins bagpå.  Båden går lidt for nemt i "spin" hvis man drejer kraftigt ved før høj fart.......selvfølgelig vil den altid gøre det....men den gør det alt for nemt som det er nu.  JEg har også flyttet tyngdepunktet frem og tilbage, og det har også hjulpet....men bare ikke nok.

Fik også sejlet men 70mm og 76mm. propel.  Jeg tror jeg skal have en GPS i den for at måle hastigheden....for lige umiddelbart kunne jeg ikke se den store forskel.  Må også prøve købe en 65mm.

så nu skal der lige modoficeres igen....  ;)

SJN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hydro & Marine X-Ray
« Svar #29 Dato: September 22, 2008, 15:19:56 15:19* »
nåh ja....så fik jeg næsten sænket Bill`s lille gule båd.

Vi ræsede rundt i søen, og jeg fik drejet for kraftigt for enden af søen. Min båd spandt ud, og Bill sejlede lige ind i snuden af min spidse X-ray......så gik ser squ hul i hans båd, og den tog kraftigt vand ind....men vi nåede at fiske den op ;)  

Jeg fik slået en lille bitte flig gelcoat af spidsen af snuden..... :)