Forfatter Emne: Hjælp til begyndere tråden  (Læst 2466 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Hjælp til begyndere tråden
« Dato: December 15, 2011, 21:56:58 21:56* »
Beklager alle sammen, jeg ville lige rette lidt i tråden og fik så slettet det hele, er ikke helt gode venner med siden i nu, prøver lige at genskabe så meget som muligt.

Vh
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Hjælp til begyndere tråden
« Svar #1 Dato: December 15, 2011, 22:07:10 22:07* »
Jens Nielsen:
Hvordan hjælper vi begyndere ind i vores hobby? De er overalt. Men de sidder hjemme, går i stå, og kommer videre. VMK, http://www.vallensbaekmodelskibsklub.dk/
afholder kurser dec/2011 og frem i 2012. Besøg hjemmesiden, og kom. I er meget velkommen.

Jens Nielsen:
Begyndere skal ikke forstås, som (begyndere) en at vores ny medlemmer er ekspert i japanske krigsskibe WW2. Kan vi finde ny medlemmer der har samme interesse?

Tica:
Hej Jens

Er det Mandagsmøderne som er de interessante ?

Vh
Carsten

Jens Nielsen:
Hej Tica, Ja du var jo med til VMKs General Forsamling. En klub med mange medlemmer, en klub der interesserer sig for modelskibe bredt, den er en hjælp til begyndere.
Jeg kunne godt tænke mig flere yngre medlemmer som du. Hvordan får vi dem til at komme, og være med?

Lohse:
Det handler om interesse. Har man interessen, så kommer man. Har man ikke, så kommer man ikke. En interesse ser jeg som noget man selv opsøger og ikke bliver "påduttet".
At lave modelskibe er måske lidt nørdet, så derfor holder det mange unge væk fra det.
Selv har jeg altid haft interesse for skibe og valgte derfor at prøve at samle nogle. Nu har jeg så et lager, som jeg bare skal have bygget Smile
Forresten, så er alderen 28 år. Jeg har samlet siden jeg var 25.

Tica:
Der er sikkert mange grunde til at der ikke er så mange yngre modelbåds byggere / sejlere.
Jeg voksede op med plastbyggesæt i 70erne og gled så over til modelbådene i 80erne, der var ingen i min omgangskreds som interesserede sig for modelbåde selv om vi voksede op i Veddelev meget tæt på vandet.

Det bedste vi kan gøre er at vise vores modeller frem og svare på de spørgsmål som interesserede stiller, og her skal vi prøve på ikke at lyde for nørdede og huske på at vi alle startede som begyndere en gang.

Det jeg er stødt på flere gange er folk som lige skal fortælle hvor dyrt og specielt det er at bygge modelskibe = så er den person skræmt væk Sad

Invitere folk ned i klubben eller til en sejlaften, lad dem prøve at styre et skib, snak positivt om hobbyen, fortælle dem at der kan købes næsten færdige modeller til rimelige penge og evt. opfordre dem til at kigge lidt på hvad der fås på nettet, f.eks. modelskibet.dk eller brugt på DBA.

Jeg er så 43år og har ikke børn så jeg har nok lidt ekstra fritid i den forbindelse.

Vh
Carsten

HarleyP:
"jens nielsen skrev:
Hej Tica, Ja du var jo med til VMKs General Forsamling. En klub med mange medlemmer, en klub der interesserer sig for modelskibe bredt, den er en hjælp til begyndere.
Jeg kunne godt tænke mig flere yngre medlemmer som du. Hvordan får vi dem til at komme, og være med?"

Jens du har ganske ret. VMK er landets største og på det udstillingsmæssige og klubaktivitetsmæssige område nok den langt mest aktive. Som jeg husker det, så har klubben
altid haft nogle imponerende udstillinger, og nogle spændende aktiviteter faktisk hele året igennem. Så hvis ikke I kan lokke nye medlemmer ud af busken, så er der nok ikke mange der kan.
Men som Lohse skriver så kan man ikke pådutte hobbyen. Og som Carsten bemærker det, er janteloven stadig alt for present i vores modelverden.

Micahelbm:
Børn er da ingen hindring. Min datter på 12 år og min søn på 5 år er da også aktive inden for modelskibe.

Det er blot et spørgsmål om at hjernevaske dem i en tidlig alder hilarious

Det var hvad jeg kunne finde, smilys fungere ikke deraf noget sjovt tekst, og lad os så holde os til emnet som Jens startede.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.